آیا ردیاب خودرو باتری شما را خالی می کند؟

باتری خالی باید در صدر فهرست بدترین کابوس‌های رانندگان قرار داشته باشد، به‌ویژه اگر در میانه‌ی ناکجاآباد هستید یا برای یک جلسه مهم دیر شده باشید. اکثر رانندگان در مواجهه با این وضعیت به طور خودکار به آخرین دستگاه نصب شده روی وسیله نقلیه خود فکر می کنند که ممکن است یک ردیاب خودرو یا ردیاب ماشین سنگین باشد.

در ایران بارها با این وضعیت مواجه شده ایم. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که از آنجایی که وسایل بسیار زیادی روی یک ماشین وجود دارد که به طور مداوم از باتری انرژی می گیرند حتی زمانی که موتور خاموش است، از جمله ساعت و زنگ هشدار/ایموبلایزر.

دلایل بسیار خوبی وجود دارد که چرا باید ردیاب GPS را در خودروی خود نصب کنید، بنابراین اجازه دهید به شما بگوییم که چرا می‌توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید زیرا باتری شما را خالی نمی‌کند. به طور کلی، یک ردیاب خودرو باید کمترین تأثیر را بر روی باتری شما داشته باشد زیرا این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کارآمدی داشته باشند تا از تخلیه باتری جلوگیری کنند. با این حال، چند عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

آیا ردیاب خودرو باتری شمارا خالی میکند

منبع تغذیه

بیشتر ردیاب‌های خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با منبع انرژی خود از طریق باتری داخلی یا اتصال به سیستم الکتریکی خودرو کار کنند. معمولاً مقدار کمی انرژی مصرف می‌کند اما به اندازه‌ای نیست که متوجه تأثیری بر باتری شود.

کیفیت ردیاب مهم است

ردیاب‌هایی که با طراحی ضعیف یا کیفیت پایین ممکن است بیش از حد لازم انرژی مصرف کنند و باعث مشکلات تخلیه باتری شوند. بنابراین مهم است که یک ردیاب معتبر از یک سازنده قابل اعتماد انتخاب کنید.

نصب صحیح ضروری است

نصب صحیح یک ردیاب کاملاً حیاتی است. اگر به درستی نصب نشده باشد، ممکن است باعث مشکلات الکتریکی یا در واقع تخلیه باتری خودرو شود. نصب ردیاب خودرو اگر ایده خوبی از کاری که انجام می‌دهید کار سختی نیست، اما اگر اصلاً در مورد نحوه نصب صحیح ردیاب مطمئن نیستید، توصیه می‌شود یک متخصص آن را برای خود نصب کنید. به این ترتیب از هر گونه مشکلی جلوگیری خواهید کرد.

فرکانس گزارش دهی

این به توانایی ردیاب برای گزارش مواردی مانند مکان و حرکت وسیله نقلیه اشاره دارد. برخی از ردیاب ها ردیابی و گزارش در زمان واقعی را ارائه می دهند که یک ویژگی عالی است. این به شما آرامش و اطمینان بیشتری می دهد که ردیاب خودرو شما را ایمن و ایمن نگه می دارد. گزارش‌دهی هم‌زمان ممکن است به ارتباطات مکرر نیاز داشته باشد که به معنای مصرف انرژی بیشتر است، اما این معمولاً حداقل است و نباید منجر به تخلیه قابل توجه باتری شود.

عمر باتری

اگر ردیاب دارای باتری داخلی باشد، قبل از نیاز به شارژ مجدد یا تعویض، عمر باتری محدودی خواهد داشت. بنابراین، نظارت بر وضعیت باتری و همیشه پیروی از دستورالعمل های سازنده برای شارژ و نگهداری بسیار مهم است.

۴ عامل موثر بر عمر باتری خودرو

شاید الان شروع به تعجب کنید. بنابراین، اگر ردیاب جی‌پی‌اس ماشین من نیست که باتری من را خالی می‌کند، چیست؟ در اینجا چهار دلیل رایج که بر عمر باتری ماشین شما تأثیر می گذارد آورده شده است:

روشن گذاشتن لامپ ها

قبل از خاموش کردن همه چراغ‌های ماشینتان مطمئن شوید که خاموش هستند. این ممکن است نیاز به معاینه شخصی وسیله نقلیه شما داشته باشد. اگر چراغ‌های شما، به‌ویژه چراغ جلو روشن است، ممکن است باتری شما به حدی خالی شود که نتوانید موتور را بچرخانید.

پایانه های باتری خورده شده اند

اتصالات منفی و مثبت پایانه های باتری خود را به طور منظم بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها به طور شل وصل نشده اند، در غیر این صورت، به زودی پایانه ها خورده می شوند.

این مشکل پتانسیل آسیب رساندن به برخی از قطعات الکترونیکی خودرو را دارد. بنابراین باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد.

خرابی دینام

دینام بدون اینکه خیلی علمی شود، انرژی مکانیکی موتور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که نور خودرو، فن، کولر، رادیو و سایر اجزای الکتریکی/الکترونیکی خودرو را تغذیه می کند و همچنین باتری را شارژ می کند.

اگر باتری شما به سرعت تمام می شود و تعویض نمی شود، باید دینام را بررسی کنید.

قدیمی شدن باتری

اکنون راه حلی وجود ندارد: این کار آسانی نخواهد بود. اگر باتری شما قدیمی باشد، در شارژ شدن با مشکل مواجه می شود و به سرعت شارژ می شود. فقط بیرون بروید و یک مورد جدید بگیرید.

باتری ردیاب

تخلیه باتری؟ این فقط ردیاب GPS شما نیست

با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از وسایل نقلیه ناوگان از ردیاب‌های GPS استفاده می‌کنند، به راحتی می‌توان دید که مدیریت ناوگان چگونه ممکن است درباره همه منابع بالقوه تخلیه باتری فکر کنند. قابل درک است، آنها ممکن است فکر کنند که ردیاب GPS ممکن است مقصر باشد.

با این حال، واقعیت این است که هر وسیله نقلیه مدرنی که برای یک ماه یا بیشتر نشسته باشد، احتمالاً تخلیه باتری را تجربه خواهد کرد، صرف نظر از اینکه مجهز به واحد ردیابی باشد یا خیر. رادیوها، ساعت‌ها، آلارم‌ها و ردیاب‌های GPS همگی انرژی را از باتری می‌گیرند، از ۱ میلی‌آمپر ساعت برای ساعت تا ۲۰ میلی‌آمپر ساعت برای یک واحد GPS در حالت خواب . همه این اعداد بسته به نوع خودرو و واحد GPS متفاوت است.

نقل قول از رایان جی پی اس:

هر وسیله الکترونیکی در ماشین شما از باتری ماشین به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند. که شامل رادیو ماشین، تهویه مطبوع و چراغ های جلو می شود.  وسایل برقی مختلف از انرژی باتری ماشین استفاده می کنند. بنابراین، برای مثال، ساعت ماشین شما بعید است باتری ماشین را خالی کند، اما یک وسیله بزرگتر مانند کولر می تواند.

 

آیا ردیاب های خودرو می توانند باتری شما را خالی کنند؟

ردیاب‌های خودرو اغلب قربانی یک باتری خالی خودرو هستند. با این حال، بعید است که علت آن باشد. بیشتر ردیاب‌های خودرو باتری‌های جداگانه‌ای دارند، بنابراین حتی نیازی به اتصال به باتری ماشین خود ندارید. حتی آن دسته از ردیاب‌های خودرویی که نیاز به اتصال به باتری خودروی شما دارند، از حداقل انرژی استفاده می‌کنند که نمی‌توانند به تنهایی باعث خالی شدن باتری شوند.

چگونه باتری ماشین را خاموش کنیم؟

  • موتور را روشن کنید و رانندگی کنید – ماشین خود را برای ماه ها بدون استفاده رها نکنید. موتور باتری را دوباره شارژ می‌کند، بنابراین باید در حال کار باشد و در اطراف رانندگی کند، در غیر این صورت احتمالاً چند ماه دیگر باتری خالی خواهید داشت. ۱۰-۱۵ دقیقه رانندگی باید برای شارژ آن کافی باشد.
  • از سفرهای کوتاه بپرهیزید – اگر باتری خودروی شما در حال حاضر کم است، یک سفر کوتاه باقیمانده باتری را خالی می کند بدون اینکه زمان کافی برای شارژ شدن آن داده شود.
  • وسایل غیر ضروری را از برق بکشید – در حالی که ماشین شما در حالت استراحت است، باید وسایل غیرضروری مانند داشبورد را از برق بکشید.
  • از یک شارژر قطره ای استفاده کنید – این شارژرها در مدت زمان طولانی شارژ آهسته ای را به باتری خودروی شما منتقل می کنند.
  • از وسایلی با باتری جداگانه استفاده کنید – دوربین داش‌کم، ساتناو یا ردیاب خودرو را با باتری خود تهیه کنید تا مجبور نباشند از باتری ماشین استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید