سلامت

انواع روش های کامپوزیت دندان

خرداد ۲۹, ۱۴۰۳ 2۰34

کامپوزیت دندان اصلاح نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان است. یک دندانپزشک ماهر و باتجربه می تواند از بهترین مواد برای رفع نقایص دندان های فرد به بهترین شکل استفاده کند. هنگامی که پوسیدگی دندان توسط دندانپزشک برداشته می شود ، می توان از کامپوزیت برای پر کردن شکاف ها و بازیابی ظاهر آن استفاده کرد.

انواع کامپوزیت های دندانی شامل کامپوزیت های روکش دندان ، کامپوزیت ماکروفیلی ، کامپوزیت میکروفیل ، کامپوزیت هیبریدی ، میکرو هیبرید و نانو هیبرید است که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

۱. کامپوزیت ونیر دندان

از کامپوزیت ونیر بیشتر برای ترمیم و زیبایی دندانهای جلویی استفاده می شود. ممکن است فردی از نظر ظاهری دندان های سالم و مرتبی داشته باشد اما برای تغییر رنگ دندان ها می خواهد این روش لبخندی زیبا و جذاب داشته باشد.

۲. کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه

این مدل کامپوزیت از چند دهه پیش وارد حوزه پزشکی شده و دارای ذرات ۱۰ تا ۱۵ میکرومتر است. ذرات کامپوزیت ماکروفیلی بزرگتر از انواع دیگر کامپوزیت ها هستند که دوام و مقاومت مواد را افزایش می دهند اما ترمیم را دشوارتر می کنند.

۳. کامپوزیت میکروفیل یا ریز دانه

کامپوزیت های میکروفیل ذراتی کمتر از ۱۰۰ نانومتر دارند که این امر پرداخت را بسیار آسان کرده و قطعه ای که توسط میکروفیل تعمیر می شود کاملاً صاف و یکدست است. اما این نوع کامپوزیت دوام و مقاومت کمتری نسبت به کامپوزیت ماکروفیلی دارد.

۴. کامپوزیت دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید

برخی از ذرات این نوع کامپوزیت ها در محدوده ۱۰ تا ۱۵ میکرومتر و برخی دیگر در محدوده ۴۰ متر هستند. ریز هیبریدها و نانو هیبریدها هر دو در گروه کامپوزیت های هیبرید ،با دامنه ذرات کمتر از ۱۰۰ نانومتر قرار دارند

۵. نانو کامپوزیت

نوع دیگر کامپوزیت، نانوکامپوزیت است که برای حل مشکلات در کامپوزیت های ترکیبی استفاده می شود. اندازه ذرات این مدل کامپوزیت ۲۰ نانومتر است و مقاومت خوبی در برابر سایش دارند.

کامپوزیت دندان کلینیک قلهک

محاسبه هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین روش جایگزین دندان یکی از درمان های دندانپزشکی برای ترمیم است که نسبت به سایر روش های درمان دندانپزشکی هزینه بالایی دارد و فرقی ندارد که شما چه تعداد از دندان هایتان را تخت درمان قرار می دهید در هر صورت مقدار هزینه بالا خواهد بود.

به عنوان مثال برای موارد زیر ایمپلنت صورت می گیرد و هر کدام با توجه به شرایطی که دارند قیمت متفاوتی می گیرند. برای اطلاع دقیق از قیمت ها حتما باید با دندانپزشک خود صحبت نمایید و از مشاوران کلینیک مربوطه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

همانطور که گفته شد هزینه های دریافتی ایمپلنت دندان با توجه به تعداد ایمپلنت متغیر است. مواردی که ایمپلنت برای آن انجام می دهند:

ایمپلنت برای کل دهان

افرادی که دندان خود را از دست داده اند بهتر است که ایمپلنت کامل انجام بدهند و معمولا برای این افراد از پروتز دندان و ایمپلنت ها استفاده می کنند، یعنی به اینصورت که تعدادی ایمپلنت کاشته می شود بعد از آن پروتزها برروی آنها قرار می گیرند.

قیمت ایمپلنت دندان به صورت کامل به نوع ایمپلنت ها بستگی دارد. اگر شما بخواهید ایمپلنت دندان را روی پروتز جایگزین دندان های طبیعی کنید هزینه آن کمتر از ایمپلنت های دائمی می باشد.

ایمپلنت دندان با پروتز دندان کامل و متحرک

پروتز های دندانی متحرک بر پایه ایمپلنت قرار میگیرند می توانند حداقل تا ۵۰ درصد قدرت جویدن را به بیمار بازگردانند و زمان عمر آن ها تقریبا تا ۱۰ سال اعلام شده است.

پروتز دندان ثابت بر پایه ایمپلنت

پروتزهای ثابت بر پایه ایمپلنت قرار می گیرد، معمولا بهترین روش برای جایگزینی بیشتر از چند دندان از دست رفته است که راحتی، دوام و زیبایی، عملکرد بالایی دارند و به مراقبت کمتری نیااز دارد.

هرکدام از این موارد گفته شده با توجه به مواد مورد استفاده و ابزارها و همچنین زمان انجام کار قیمت متفاوت تری دارد که دندانپزشک شما برایتان مشخص خواهد کرد.

ایمپلنت دندان کلینیک قلهک

ویژگی کلینیک دندانپزشکی اطفال خوب

برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی فردی را انتخاب کنید که از کودکی تا نوجوانی در زمینه درمان تخصص داشته باشد. ویژگی های یک دندانپزشکی اطفال خوب عبارتند از:

استقبال خوب:

داشتن شخصیتی گرم و جذاب از ویژگی های یک دندانپزشک کودک خوب است که برای از بین بردن ترس کودک لازم است. برای آشنایی با محیط دندانپزشکی ، چند روز قبل به همراه کودک خود مراجعه کنید تا کودک احساس راحتی و آرامش کند.

مثبت بودن:

از زمان رشد اولین دندان ها ، کودک باید دو بار در روز مسواک بزند تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. نشان دادن اهمیت مراقبت از دهان و دندان ایجاد نگرش مثبت در کودک برای حفظ سلامت دندان ها از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال است. روابط دندانپزشک و فرزندتان را کنترل کنید تا مطمئن شوید که وی انتخاب درستی دارد.

صبوری:

نشستن آرام زیر دست دندانپزشک برای کودکان دشوار است. بنابراین صبر و حوصله با کودکان مشخصه یک دندانپزشک خوب است. شما به دندانپزشکی نیاز دارید که نه تنها ماهر و باتجربه باشد ، بلکه بتواند به خوبی از پس اضطراب و ترس فرزندتان برآید.

استفاده از روش بیهوشی:

روش های مختلفی برای ایجاد بی حسی در کودک استفاده می شود که هر یک از آنها به سن کودک ، نوع درمان و همکاری بستگی دارد. این بیحسی در کودکانی استفاده می شود که به خوبی با دندانپزشک همکاری می کنند و از دندانپزشکی نمی ترسند.

شوخ طبع بودن:

وقتی صحبت از کودکان می شود ، داشتن شوخ طبعی یک امر ضروری است. مسخره کردن تجربه بازدید از کودکان برای معاینه از ویژگی های یک دندانپزشک خوب اطفال است.

با ملاحظه:

داشتن یک تجربه منفی در محیط درمان باعث می شود همه از دندانپزشکی متنفر باشند. برخی از کودکان نیازهای ویژه ای دارند که نیاز به درک و همکاری بیشتر تیم درمانی دارند.

خلاقیت:

یک دندانپزشک خوب اطفال همیشه یک روش جدید و خلاقانه برای آرام کردن کودک دارد. یک دندانپزشک خلاق به احساسات کودک توجه دارد و بر اساس آنها به دنبال ایجاد یک تجربه مولد و لذت بخش برای کودک است.

شفافیت در درمان:

دندانپزشک با دقت به نگرانی ها و علائم بیمار گوش دهد. تمام معاینات و رادیوگرافی باید با دقت انجام شود. سپس به طور کامل در مورد کودک و والدین درباره نحوه درمان ، هزینه و مراقبت های بعدی توضیح دهد.

تخصص:

دندانپزشک اطفال یک دوره بیشتر از دندانپزشک عمومی می گذراند تا در مورد موضوعاتی مانند پوسیدگی دندان در اثر نوشیدن شیر در شب ، مکیدن انگشت و دندان درد ناشی از رشد دندان های شیری اطلاعات کسب کند.

دندانپزشکی اطفال کلینیک قلهک

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

این کلینیک مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

کلینیک قلهک در تهران از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک ۱-طبقه اول

۲۶۶۴۰۹۰۵ – ۲۶۶۴۰۹۰۷ – ۲۶۶۴۰۹۵۷

کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×