حتماً بارها برایتان پیش آمده که چندین ایمیل خوانده نشده را در صندوق ورودی خود حذف کردهاید. ارائه دهندگان ایمیل با سیستم لغو اشتراک بازاریابی ایمیلی بهطور فزایندهای این کار را برای مشتریان خود آسانتر میکنند تا از دریافت خبرنامهها و سایر ایمیلهای مشترکین خودداری کنند.
آیا درخواست لغو اشتراک بازاریابی ایمیلی خوب است؟
لغو اشتراک بازاریابی ایمیلی معمولاً به نرخ باز کمک میکند. این یک ریاضی ساده است. اگر ۲۵۰ نفر از ۱۰۰۰ مشترک شما یک ایمیل باز کنند، نرخ باز شدن آن ۲۵ درصد است. فرض کنید ۱۰۰ مشترک از طریق اعلان خودکار انصراف دهند. اکنون، اگر ۲۵۰ نفر از ۹۰۰ مشترک شما ایمیل را باز کنند، نرخ باز شدن شما ۲۷.۷ درصد است.
اگر فقط روی تعداد کل مشترکین تمرکز کنید، لغو اشتراک چیز خوبی نیست؛ اما به هر حال اگر تعداد مشترکین تنها معیاری باشد که اهمیت دارد، حرکت بدی است. تعداد مشترکین به تنهایی کمی بیشتر از یک معیار بیهوده است. نرخ باز و کلیک نشانگر بهتری از نحوه استفاده مشترکین از محتوا است.
اما این بدان معنا نیست که شما باید لغو اشتراک را نادیده بگیرید. گاهی اوقات، نمایش در صندوق ورودی – حتی اگر آنها ایمیل را نخوانند – میتواند به آگاهی از برند کمک کند.
حتی ممکن است به عنوان یک یادآوری باشد که افراد را مستقیماً به وبسایت شما میفرستد. گاهی اوقات، گیرندگانی که آنها را باز نکردهاند ممکن است به محتوای شما علاقهمند باشند، اما آنقدر مشغول بودهاند که محتوای شما را باز نکردهاند.
به عنوان یک مصرفکننده، وقتی صندوق ورودی شما پر است، دکمه لغو اشتراک میتواند مانند یک هدیه الهی باشد. به عنوان یک بازاریاب، دکمه لغو اشتراک میتواند بین شما و اهداف بازاریابی ایمیلی شما قرار بگیرد، اگر فهرست شما سریعتر از آنچه میتوانید سرنخهای جدید بیاورید، انبوهی را ترک میکند.
با این حال، نباید از دکمه لغو اشتراک در ایمیلهای شما ترسید. در واقع، وقتی اهرم عاقلانه به کار گرفته شود، دکمه لغو اشتراک میتواند ابزار قدرتمندی باشد که به شما کمک میکند فهرست ایمیلهای تعاملی مشتریان ایدهآل خود را که آماده و مایل به شنیدن پیام شما هستند، تنظیم کنید.
بیایید جزئیات دکمه لغو اشتراک ایمیل و نحوه راهاندازی آن را به گونهای که به کسبوکار شما کمک کند را بررسی کنیم.
دکمه لغو اشتراک چیست؟
دکمه لغو اشتراک یک پیوند یا ماژول دکمهای است که معمولاً در انتهای ایمیل بازاریابی یافت میشود که به مشترکین ایمیل این فرصت را میدهد که با یک کلیک ساده از پیامهای بعدی خودداری کنند.
بهترین روشها و اصول اخلاقی دکمه لغو اشتراک
حالا اجازه دهید لغو اشتراک بایدها و نبایدها را پوشش دهیم.
۱. مطمئن شوید که دکمه لغو اشتراک شما از زبان واضحی استفاده میکند.
از استفاده از زبان گیج کننده یا سخت کردن درک دکمه لغو اشتراک یا پیوند خودداری کنید. انجام این کار میتواند نقض CAN-SPAM باشد. گزینه لغو اشتراک شما باید برای افراد عادی واضح و قابل درک باشد.
۲. گزینههای لغو اشتراک خود را پنهان نکنید یا دیدن آنها را دشوار نکنید.
دکمه لغو اشتراک یا پیوند شما باید به صورت بصری برای خوانندگان قابل دسترسی باشد. شرکتهایی که عمداً ویژگی لغو اشتراک را پنهان میکنند یا دیدن آن را دشوار میکنند نیز میتوانند مشمول جریمهها و عواقب قانونی شوند، بنابراین از استفاده از فونتها یا رنگهایی که گزینههای لغو اشتراک شما را به سختی پیدا میکنند یا از نظر بصری غیرقابل دسترسی میکنند، خودداری کنید.
۳. گزینه به روز رسانی تنظیمات برگزیده ایمیل را ارائه دهید.
اگر ارائهدهنده خدمات ایمیل شما این گزینه را به شما میدهد، به مشترکین اجازه دهید تنظیمات برگزیده ایمیل خود را به روز کنند. شاید آنها نمیخواهند از همه ارتباطات انصراف دهند، اما ترجیح میدهند پیامهایی درباره موضوعات خاص دریافت کنند یا میخواهند کمتر از شرکت شما بشنوند. انجام این کار میتواند به جلوگیری از لغو اشتراک کمک کند و در عین حال اعتماد خوانندگان شما را تقویت کند.
۴. از استفاده از زبان منفی خودداری کنید.
اگرچه ممکن است هیچ قانونی را نقض نکند، داشتن زبان بیادبانه یا ناسزا در مطالب شما وقتی افراد اشتراک را لغو میکنند، میتواند به عنوان افراد نیازمند و غیرحرفهای شناخته شود و میتواند یک تغییر بزرگ باشد. به تصمیم مخاطب خود برای لغو اشتراک احترام بگذارید و بر کسانی تمرکز کنید که میخواهند با محتوا و محصولات شما درگیر شوند.
۵. برای لغو اشتراک نیازی به ورود به سیستم ندارید.
در حالت ایدهآل، امکان لغو اشتراک برای اکثر کاربران باید یک تا دو کلیک ساده باشد. نیاز به مخاطبین برای بازیابی اطلاعات ورود یا راهاندازی فرآیند لغو اشتراک، اصطکاک ایجاد میکند و میتواند منجر به ناامیدی شود.
۶. پیوندهایی به پروفایلهای رسانههای اجتماعی شرکت خود اضافه کنید.
در حالی که داشتن یک کاربر در لیست ایمیل به شما امکان میدهد کنترل بیشتری بر روی زمان و نحوه ارتباط شرکت شما با آنها داشته باشید، لغو اشتراک مخاطبین به این معنی نیست که تمام آنها در تعامل با شرکت شما هستند. اطمینان حاصل کنید که ایمیلهای شما دارای پیوندهایی به نمایههای رسانههای اجتماعی شرکت شما هستند تا کاربرانی که ترجیح میدهند با آن پلتفرمها در تماس باشند، بتوانند به راحتی آن را دنبال کنند.
از همان ابتدا به مشترکین احساس خوش آمد گویی کنید
امکان لغو اشتراک از اولین مکاتبه شما با یک مشترک جدید شروع میشود. ایجاد رابطه از ابتدا باید باعث شود خوانندگان کمتر شما را ترک کنند. ایمیل تائید را به عنوان خوش آمد گویی خود در نظر بگیرید. توضیح دهید که مشترکین در داخل ایمیل شما چه چیزی پیدا میکنند و آنها را به مکالمه بکشانید.
در ابتدا تعهد مشترکین خود را تقویت کنید. از آنها بخواهید ایمیل شما را از تب «تبلیغات» یا موارد مشابه خارج کرده و مستقیماً به صندوق ورودی شما منتقل کنند.
لغو اشتراک بازاریابی ایمیلی را به یک انتخاب همه یا هیچ تبدیل نکنید
فراوانی مهمترین دلیلی است که مردم از ایمیلها انصراف میدهند. یک نظرسنجی HubSpot در سال ۲۰۲۰ نشان داد که بیش از نیمی از پاسخدهندگان گفتند که اشتراکشان را لغو کردهاند زیرا ایمیلها بسیار مکرر بودند. (یکبار در روز میفرستد عصبانی ۳۴٪ از افراد مورد بررسی. یکبار در هفته تنها ۱۷٪ آزار).
حتی اگر در مورد فراوانی زمانی که شخصی مشترک شد سؤال کردید، قبل از انصراف دوباره سؤال کنید. متقاعد کردن و تبدیل کردن از مشترکین میپرسد:
- هر چند وقت یکبار میخواهند از شرکت ایمیل دریافت کنند (دو یا چند بار در هفته، یکبار در هفته یا یکبار در ماه)
- کدام موضوعات مورد علاقه آنهاست (بازاریابی محتوا، رسانههای اجتماعی، دیجیتال/ایمیل/تحلیل و غیره)
- صنعتی که در آن کار میکنند
با ارائه گزینههای مشابه، میتوانید زمانی ایمیل ارسال کنید که محتوای شما به مشترک مربوط باشد (تا زمانی که تعداد دفعات درخواستی آنها بیشتر نباشد.)
۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳
۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴
۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵
وبسایت:
www.nematiacademy.com
اینستاگرام:
nematiacademy
drnemati_official