تاثیر ژنتیک بر پیری پوست و راهکار های مقابله با آن

پیری پوست یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. عوامل مختلفی باعث بروز پیری در پوست می شوند که یکی از مهم ترین آن ها ژنتیک است. خوشبختانه امروزه روش های نوین پزشکی از جمله لیفت صورت با نخ ابداع شده اند و شما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران یعنی کلینیک دکتر فرزان نقش وار با کمک جراحانی متخصص از جمله جراح لیفت صورت با نخ از پیری پوست خود پیشگیری کرده و اقدامات لازم برای جوانسازی آن را انجام دهید.

تاثیر ژنتیک بر پیری پوست

کاهش تاثیرات ژنتیک بر پیری پوست

به طور کلی نمی توان تاثیرات ژنتیک بر روی پیری پوست را به طور کامل از بین برد. اما با این همه حال افراد می توانند از طریق اقدامات مراقبتی مناسب و با ایجاد تغییراتی مثبت در سبک زندگی خود، تاثیرات ژنتیک بر روی پیری را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. استفاده از محصولات پوستی حاوی رتینول و آنتی ‌اکسیدان ‌ها، تغذیه سالم و مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین از مهم ترین اقدامات برای کاهش اثرات ژنتیک در پیری است.

چگونگی تاثیر گذاری ژن ‌ها بر ظاهر پوست

در واقع ژن‌ ها فرایند های مختلفی را در بدن تنظیم می کنند. یکی از وظایف اصلی آن ها تنظیم تولید کلاژن در بدن است. همچنین ژن ها توانایی ترمیم و بازسازی پوست را نیز به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهند. در برخی از افراد به طور ژنتیکی پوست نازک تر و حساس تر بوده و این نوع پوست ها مقاومت بسیار کمی در برابر عوامل آسیب زا دارند. به همین دلیل نیز به راحتی صدمه می بینند. تمام این وقایع باعث می شوند تا پوست سریع تر و راحت تر جوانی و لطافت خود را از دست بدهد.

راهکار های مقابله با پیری پوست ناشی از ژنتیک

برای مقابله با پیری پوست در اثر ژنتیک راهکار های مختلفی ارائه شده اند. مهم ترین و تاثیر گذار ترین آن ها عبارت اند از:

  • استفاده از محصولات مراقبتی پوست

امروزه محصولات مراقبتی پوستی بسیار زیادی تولید و به بازار توزیع می شوند. مصرف مرتب محصولات حاوی ویتامین C، رتینول، و هیالورونیک اسید تاثیر بسیار زیادی در کاهش و پیشگیری از پیری پوست دارد. افرادی که به پیری پوست ژنتیکی مبتلا هستند می توانند با مشورت پزشک خود، بهترین محصولات مراقبتی را برای پوستشان تهیه کنند.

  • مراقبت از پوست در برابر آفتاب

افرادی که پیری پوست ژنتیکی دارند، بایستی بیشتر از بقیه مراقب پوست خود باشند. آفتاب مضرات بسیار زیادی برای پوست داشته و استفاده از ضدآفتاب با SPF مناسب می تواند زیان های ناشی از نور خورشید را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

  • رژیم غذایی سالم

توجه به مصرف غذای سالم و برخورداری از رژیم غذایی مناسب به عنوان یکی از ساده ترین و موثر ترین راهکار های مقابله با پیری پوست در اثر ژنتیک شناخته می شود. دریافت مواد غذایی مغزی به ترمیم و حفاظت از پوست کمک می‌کند.

  • فعالیت بدنی و خواب کافی

استراحت و خواب کافی و انجام منظم فعالیت های ورزشی تاثیر بسزایی را در کاهش اثرات پیری و ترمیم پوست دارد.

راهکار های مقابله با پیری پوست ناشی از ژنتیک

سخن پایانی

برخی از افراد در اثر عوامل ژنتیکی با پیری پوست مواجه می شوند. این افراد می توانند با رعایت نکات مراقبتی و انجام منظم ورزش و رسیدگی به پوست خود تا حد قابل توجهی پیری در پوست خود را کاهش دهند. همچنین شما می توانید با مراجعه به کلینیک دکتر نقشوار از بهترین و بروز ترین روش های جراحی زیبایی برای رفع کامل افتادگی و پیری پوست خود بهره ببرید. تمام خدمات این کلینیک توسط پزشکان مطرح و با تجربه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید