تجربیات مثبت و منفی افرادی که جراحی اسلیو معده داشته اند

عمل اسلیو معده یکی از به روزترین جراحی های لاغری به روش لاپاراسکوپی شناخته شده است. در این جراحی حدودا بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از معده کسانی که شاخص توده بدنی بالای ۴۰ دارند را از میان بر می دارند، که باعث می شود آن ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست بدهند. 

در این مقاله قصد داریم درباره تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند صحبت کنیم، خواندن این مقاله برای کسانی که قصد جراحی اسلیو معده دارند خالی از لطف نیست.

D3Bdb8Cf Dd31 4B92 8265 8Dd49Aeba05C Jpg

تجربیات مشترک افراد قبل از انجام اسلیو معده

کسانی که اسلیو معده انجام داده اند معمولا قبل از آن وزن بالایی داشته اند. بیشتر افرادی که قصد اسلیو معده دارند شاخص توده بدنی ۴۰ و یا بیشتر از ۴۰ را دارند که این نشان می دهد آن ها دچار چاقی مفرط هستند. البته کسانی هستند که شاخص توده بدنی بین ۳۵ تا ۴۰ دارند، که درصد اینگونه افراد بسیار کم است.

چاقی و اضافه وزنی در افراد موجب مشکلات بسیاری در روتین زندگی می شود. به عنوان مثال فعالیت های فیزیکی آنها کاهش می یابد مثل پیاده روی و یا راه رفتن، ناتوانی از راه رفتن در پله ها، رابطه پر چالش در زناشویی و… تنها قسمتی از چالش های سخت چاقی است.

در ویدیوهای تجربیات افرادی که جراحی اسلیو معده انجام داده اند می بینیم که آن ها از مشکلات سلامتی قبل از اسلیو معده بسیار شکایت دارند و اکثرا می گویند که افسردگی، کبد چرب، دیابت نوع ۲، فشار خون، آرتروز، بیماری قلبی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و… آن ها را بسیار اذیت می کرد.

بنابراین به طور کلی موارد زیر سختی های قبل از جراحی اسلیو معده است که در اکثر افراد مشترک بوده است:

  • انواع بیماری های مرتبط با چاقی و اضافه وزنی 
  • مشکلات روانشناسی مانند افسردگی، کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس
  • کاهش امید به زندگی
  • کاهش کیفیت و کمیت روابط اجتماعی و حضور یافتن در اجتماع

1Afe8100 90E7 4837 Ab50 4E3B907Eece2 Jpg

تجربیات منفی افراد پس از جراحی اسلیو معده

درصد بیشتر افراد پس از انجام جراحی از اسلیو معده راضی هستند. اما این دلیل نمی شود که این جراحی نکات منفی نداشته باشد. مثلا ممکن است فرد بعد از جراحی اسلیو معده طی یک فرایند طبیعی، با ریزش مو بعد از عمل لاغری و یا شل شدن پوست رو به رو شود. به طور کلی ممکن است فرد بعد از جراحی با روز های سخت و وضعیت نامطلوب رو به رو شود.

طبق تجربه افرادی که جراحی اسلیو معده انجام داده اند، بایستی شما تا مدتی طولانی از مکمل های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید. به دلیل اینکه پس از عمل در بدن شما امکان جذب برخی از مواد کمتر می شود و بایستی با مصرف مکمل ها این کمبودها را جبران کنید. اما این اتفاق قرار نیست همیشگی و تا آخر عمر باشد، بلکه موقت است.

یکی دیگر از عوارض این نوع جراحی لاغری، نشتی بعد از اسلیو معده است که تنها در صورت عدم تخصص و مهارت جراح اسلیو این اتفاق می افتد. بنابراین اگر در انتخاب جراح خود دقت داشته باشید از این عارضه در امان خواهید بود. 

همچنین اگر جراح تشخیص دهد که به نسبت شرایط بدنی، شما کاندیدای مناسبی برای عمل نیستید، بهتر است از انجام این جراحی صرف نظر کنید؛ به دلیل اینکه امکان دارد با عوارض پس از عمل رو به رو شوید و حتی بیشتر از دیگر افراد در معرض خطر باشید. به همین دلیل حتما اطمینان حاصل کنید که شرایط بدنی شما با این عمل همخوانی دارد. زیرا اگر شرایط بدن شما مناسب این عمل نباشد و تحت عمل جراحی اسلیو قرار بگیرید، روزهای سختی را در پیش خواهید داشت.

4F051604 5Edf 4734 8E17 9C894235Cd6F Jpg

تجربیات مثبت افراد پس از جراحی اسلیو معده

واضح است که بیشتر افراد پس از عمل اسلیو معده به دلیل کاهش وزن زیاد، از انجام این جراحی راضی هستند. البته با وجود اینکه برخی از نکات منفی پس از اسلیو معده تجربه می شود، اما باز هم زمانی که از آنها سوال می کنیم که آیا از جراحی اسلیو معده راضی هستید؟ جواب آنها مثبت است. در واقع با آگاه شدن از نظرات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، متوجه می شویم که رضایت، یک احساسی عمده و قابل توجه ای در بیش از ۹۰ درصد آن ها است.

بلافاصله پس از اسلیو معده کم کم روند کاهش وزن فرد شروع می شود. به طور کلی بیشترین کاهش وزن در طول ۶ ماه اول تجربه می شود. حتی گاهی ممکن است در طول این ۶ ماه، ۵۰ درصد از اضافه وزن کم شود. البته با اینکه روند کاهش وزن رفته رفته کاهش می یابد اما تا سال دوم ادامه دار است.

با شنیدن تجربیات افرادی که جراحی اسلیو معده انجام داده اند می توان دانست که در طول دوره کاهش وزن، شدت بیماری هایی که با چاقی مرتبط بوده اند کاهش می یابد. به طوری که شدت مصرف داروها بسیار کم می شود. حتی گاهی اوقات بیماری آنها به طور کامل رفع می شود. 

به طور کلی امید به زندگی پس از اسلیو در اکثر افراد بیشتر می شود. همچنین به دلیل کاهش وزن و رسیدن به نتیجه دلخواه، اعتماد به نفس در افراد نیز افزایش می یابد. برخی از افراد هم لباس های دوران قبل از عمل جراحی را می پوشند و از کاهش وزنی که پس از جراحی داشته اند لذت می برند. این تجربه ها تنها تعداد کمی از نظرات مثبت کسانی است که جراحی اسلیو معده انجام داده و راضی بوده اند. 

آیا عمل اسلیو معده برای همه افراد مناسب است؟

این عمل برای هر فردی مناسب نیست. این جراحی بیشتر به کسانی که BMI و یا شاخص توده بدنی بالایی دارند و با انجام راهکارهای دیگر، کاهش وزن موفقی نداشته اند، توصیه می شود. همچنین بایستی فرد از نظر شرایط بدنی و شرایط پزشکی خاص، مورد معاینه قرار گیرد. در کل برای اینکه بدانید آیا بدن شما برای این عمل مناسب است و یا نه، بایستی به یک متخصص جراحی اسلیو معده مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید