در هنگام خرید بشقاب میناکاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

لاجوردی آسمان از گذشته تا به امروز، یکی از اصیل‌ترین و زیباترین خلاقیت‌های مردم ایران زمین بوده که بر تن زرین فلزهای گران‌بها، جای خوش نموده و یا در قلب سفال نفوذ کرده؛ در هر گوشه از هنر که بنگرید، رنگی از رخ آسمان در آن تنیده شده و مینای وجودی خود را به نمایش گذاشته است.

هنرهای ایرانی هر یک به شیوه‌ای، راه رسوخ به قلب‌ها را پیدا می‌کنند و بیانگر یک زیبایی از گوشه‌ گوشه طبیعت هستند. بشقاب میناکاری که نام آن از آسمان آبی گرفته شده نیز، از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین خرید انواع ظروف میناکاری مانند خرید بشقاب میناکاری جذابیت بسیار بالایی دارد.

9A42E2Ff Bc4F 44D3 94A5 8Deb4Febca10

نکات مهم برای خرید بشقاب میناکاری و اطلاع از قیمت آن

ظروف میناکاری در عین ظرافت و زیبایی طراحی و تولید شده‌اند و این ظریف بودن، ریشه در اصالت آن‌ها دارد؛ بنابراین خرید یکی از این محصولات قادر است تا دنیای لاجوردی آسمان را به خانه بکشاند. بشقاب زیبای میناکاری از آن دسته ظروف است که یادآور چرخ گردون بوده و به راحتی در دل هر کسی جای باز می‌کند.

برای خرید بشقاب میناکاری باید به برخی از نکات توجه داشت تا بهترین محصول تهیه شده و در منزل قرار گیرد.  از جمله این نکات عبارت‌اند از:

ظاهری درخشنده و یکدست

یکی از مهم‌ترین عوامل که در حین تهیه بشقاب میناکاری باید به آن دقت کنید، داشتن ظاهر یک‌دست و درخشنده ظرف میناکاری است. ظروفی که دارای زبری در قسمت بدنه هستند کیفیت لازم را ندارند؛ ترک خوردگی، پوسته پوسته بودن، عدم پخش رنگ مناسب، داشتن سوراخ، حباب و… از جمله مشکلاتی هستند که باید در در حین معامله به آن‌ها توجه داشته باشید!

درواقع هر یک از ایراداتی که بیان شد، می‌تواند در بلندمدت به ظاهر ظرف میناکاری شده شما آسیب برساند، هرچند که تا به اینجا نیز، آسیب‌های جدی بر آن وارد بوده و کیفیت لازم را نخواهد داشت.

بنابراین اگر به دنبال خرید بشقاب میناکاری شده‌ای هستید که سال‌های سال یادآور طبیعت در منزل شما باشد، نباید از این مسئله حیاتی و مهم چشم‌پوشی کنید.

درضمن شما می‌توانید با کلیک بر روی اینجا ، اقدام به خرید انواع بشقاب میناکاری کنید.

داشتن وزن مناسب

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهمی که پیش از خرید باید به آن توجه داشته باشید، وزن مناسب ظرف است. ظروفی که وزن خیلی کمی دارند، به طبع کیفیت پایین‌تری داشته و بهتر است از تهیه کردن آن‌ها صرف‌نظر کنید.

عموما ظروف میناکاری باکیفیت، وزن متعادل دارند تا بتوانند در برابر انواع فشار مقاومت کرده و ظاهر خود را حفظ کنند؛ قیمت پایین نشان‌دهنده ارزنده بودن کالاها نیست، بنابراین به بهانه قیمت مناسب، تن به خرید محصولات بی‌کیفیت از فروشگاه‌های سودجو ندهید.

نقش و نگار ظریف

هنر میناکاری، به خودی خود بسیار ظریف و هنرمندانه است، زیبایی این ظرف‌ها در نقش‌ونگارهای مختلف خلاصه می‌شود که به شکلی منحصربه‌فرد بر دل ظروف از جنس فلز و یا سفال کشیده می‌شود.

این نقاشی‌ها از دل هنرمندان تراوش کرده و بر دستان آن‌ها اثر گذاشته تا بهترین و زیباترین محصولات را برای علاقمندان تولید کنند؛ بنابراین میناکاری‌هایی که با ذوق و هنر بیشتری تولید می‌شوند، ارزش بیشتری برای خرید بشقاب میناکاری خواهند داشت.

خرید از فروشنده معتبر

این روزها بازار کاسبان سودجو بسیار داغ شده، چراکه به‌راحتی، اجناس نامرغوب را به جای اجناس مرغوب جای داده و به مشتری می‌فروشند. در این میان باید به‌خوبی با فروشگاه مورد نظر آشنایی پیدا کنید تا امکان خرید بهترین و باکیفیت‌ترین بشقاب میناکاری شده را داشته باشید.

فروشنده‌هایی که به اعتبار خود ارزش می‌دهند، به هیچ عنوان کالای نامرغوب را به دست مشتری خود نمی‌سپارند. بنابراین با اعتماد به این افراد قطعا ضرر نخواهید کرد و یک ظرف میناکاری شده زیبا را به خانه خواهید برد.

323529B7 A769 4806 Ad16 E9E4B667B585 Jpg

بشقاب میناکاری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ظروف میناکاری، ایده‌ای از دل آسمان بوده‌اند و لاجوردی آسمان را در خود به رشته تحریر در آورده و طرح‌ونقشی اصیل و ماندگار رقم زده‌اند؛ در این میان بشقاب میناکاری یادآور چرخ گردون بوده و توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند.

برای خرید بشقاب میناکاری باید به خوبی به برخی از نکات توجه داشت تا بتوان یک معامله شیرین را پشت‌سر گذاشت. از جمله این نکات می‌توان به عدم خوردگی ظرف، داشتن وزن مناسب، نقش ظریف و خرید از فروشگاه معتبر اشاره کرد.

044E9C43 7B11 4664 A05B 17Dbb8D55B03 Jpg

بهترین فروشگاه برای خرید بشقاب میناکاری کدام است؟

فروشگاه صنایع دستی اصفهان زاوش (https://zavoshhc.com) یکی از فروشندگان صنایع دستی در اصفهان است که با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات، همواره به نیاز مشتریان خویش توجه داشته‌ است؛ این فروشگاه با تضمین کیفیت، تجربه یک خرید دلچسب را برای علاقمندان فراهم می‌کند.

بنابراین اگر تمایل به خرید یک بشقاب زیبای میناکاری دارید می‌توانید از سایت این فروشگاه دیدن کرده و جذاب‌ترین صنایع دستی را به تماشا بنشینید.

دیدگاهتان را بنویسید