زردچوبه برای کبد چرب + مهم‌ترین خواص دارویی

یکی از بیماری‌های شایعی که امروزه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کبد چرب است که معمولا در مراحل ابتدایی هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهد اما اگر درمان نشود، می‌تواند تهدیدی برای سلامت بدن باشد و مشکلات زیادی را باعث شود. با توجه به گرید بیماری و شرایط دیگر، درمان‌های متنوعی توسط پزشک توصیه می‌شود تا از پیشرفت بیماری و آسیب بیشتر کبد جلوگیری به عمل آید. یکی از این روش‌های موثر و در عین حال بسیار ساده، استفاده از زردچوبه است. زردچوبه برای کبد چرب و همچنین مشکلات گوارشی مثل یک معجزه عمل می‌کند از همین رو بسیاری از شرکت‌های دارویی تصمیم گرفتند که از این گیاه با خواص فوق العاده در طرز تهیه داروهای موثر در درمان و بهبود کبد چرب استفاده کنند. کپسول اکسیر لیور یکی از بهترین داروهای گیاهی برای دفع سموم کبدی، بازسازی سلول‌های کبدی و بهبود کبد چرب و عملکرد کیسه صفراست که در ترکیباتش علاوه بر پودر عصاره خشک زردچوبه، دانه خار مریم و برگ کنگر فرنگی هم وجود دارد. این کپسول به دلیل داشتن محتوای کاملا گیاهی، فعالیت آنزیم‌های کبدی را تثبیت کرده و همچنین خاصیت ضد سمیت کبدی، ضد چربی و صفراآوری هم دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره خواص زردچوبه برای کبد چرب اطلاع یابید.

7Fa9F7Ed Cb68 41Ec Be79 20370Bc32157 Jpg

خواص زردچوبه برای کبد چرب

قبل از اینکه با خواص این گیاه معجزه گر آشنا شوید، بهتر است بدانید که کبد چرب چیست. به طور طبیعی در کبد به میزان کمی چربی وجود دارد اما اگر میزان واکوئل‌های چربی در سلول‌های کبدی افزایش یابد، کبد ملهتب می‌شود و به اصطلاح فرد به کبد چرب مبتلا می‌شود. کبد چرب می‌تواند دلایل مختلفی نظیر سوء مصرف الکل، دیابت، چاقی، سوء تغذیه و … داشته باشد. برای درمان این بیماری، علاوه بر روش‌های پزشکی می‌توان از طب سنتی و گیاهان دارویی هم بهره مند شد. به عنوان مثال، زردچوبه برای کبد چرب حکم آب روی آتش را دارد.

این گیاه از یکسری ترکیبات فعالی نظیر کورکومین، RB1، RBG، RBQ، RBI، ریزومین، فولات، تورمالین، آلفا پینن، تورمریکین، سیمنارستاتین، ویتامین C، پتاسیم و آهن تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها خواص ویژه‌ای مثل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی، و ضد سرطانی دارند و در حفظ سلامت و بهبود بخش‌های مختلف بدن از قبیل مغز و سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارند. دمنوش، قرص و غذاهای حاوی زردچوبه برای کبد چرب و بهبود عملکرد آن بسیار مفید است و شما می‌‌توانید با این روش‌ها زردچوبه را وارد سبد غذایی خود کنید.

فواید زردچوبه برای کبد چرب

این ادویه طلایی به قدری برای کبد مفید است که اگر خواص آن را بدانید ممکن است ترغیب شوید آن را در برای همیشه در برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف زردچوبه برای کبد چرب و حتی خونریزی‌های گوارشی مثل یک معجزه عمل می‌کند. همچنین در هضم بهتر غذا و حذف چربی‌های مضر هم نقش بسزایی ایفا می‌کند. در صورتی که نمی‌توانید زردچوبه را به تنهایی مصرف کنید، می‌توانید آن را با شیر ترکیب کرده و نوش جان کنید.

این ترکیب آنقدر پر خاصیت است که در میان مردم با عنوان شیر طلایی شناخته می‌شود. چرا که خاصیت آنتی اکسیدانی کورکومین زردچوبه در کنار شیر بیشتر می‌شود. از همین رو اگر می‌خواهید با آسان‌ترین روش کبدتان را از سموم مختلف پاکسازی کنید و به کبد چرب مبتلا نشوید، کافی است یک لیوان شیر را با دو قاشق زردچوبه ترکیب کرده و هر روز میل بفرمایید. همچنین چای زردچوبه نیز برای پاکسازی و سم زدایی کبد بسیار تاثیرگذار است.

مسمومیت کبدی می‌تواند باعث بروز علائمی نظیر نفخ شکم، افزایش وزن و سر درد شود. بنابراین اگر مدام با این علائم روبه‌رو می‌شوید، بهتر است سبک زندگی خود را عوض کرده و چای زردچوبه نیز مصرف کنید. برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید مقداری عسل و یا آبلیمو هم اضافه کنید و به صورت ناشتا بنوشید.

هشدارهایی در مورد مصرف زیاد زردچوبه

زردچوبه برای کبد چرب نه تنها مضر نیست بلکه برای رفع مسمومیت‌ها و کبد چرب بسیار مفید است اما در صورتی که به اندازه مصرف شود. همچنین برخی افراد این گیاه پر خاصت را باید با احتیاط بیشتری مصرف کنند. اما به طور کلی مصرف به اندازه‌ی زردچوبه برای افرادی که به بیماری خاصی مبتلا نیستند و یا به این گیاه حساسیت ندارند، بسیار مفید است و هیچ ضرری برای کبد ندارد.

5931F182 249A 41A2 Bbe8 E9Fbc7Af443B Jpg

اگر در مصرف زردچوبه زیاده روی کنید، ممکن است مشکلاتی نظیر تحریک معده، به هم ریختگی چرخه قاعدگی، تحریک و التهاب چشم، رقیق شدن خون و اختلالات خونریزی و … رخ دهد. استفاده‌ی زیاد از زردچوبه باعث می‌شود معده تحریک شده و علائمی مثل سوزش، احساس تهوع و استفراغ بروز دهد. از آنجایی زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد ممکن است با برخی داروها تداخل کند و عوارض جانبی آن‌ها را افزایش دهد. افرادی که از بیماری‌هایی از قبیل سندروم روده تحریک پذیر، دیابت، مشکلات مربوط به کیسه صفرا، کمبود آهن، بیماری‌های حساس به هورمون، رنج می برند باید از مصرف زردچوبه خودداری کنند. چون در این صورت استفاده از زردچوبه برای کبد چرب نه تنها فایده‌ای نخواهد داشت، بلکه باعث می‌شود مشکلات و عوارض بیشتری گریبان گیر فرد شود. اگر با مصرف زردچوبه دچار علائمی نظیر آبریزش بینی، قرمزی و خارش پوست می‌شوید، باید مصرف آن را قطع کرده و به پزشک خود مراجعه کنید.

جمع بندی

خاصیت زردچوبه فقط برای کبد چرب نیست و برای اندام‌های دیگر بدن هم تاثیر مثبتی دارد. شما می‌توانید برای درمان جوش و آکنه، سیاهی دور چشم، دستگاه گوارش، افسردگی، کاهش درد قاعدگی، لاغری و کاهش وزن هم از این گیاه فوق العاده استفاده کنید. جالب است بدانید که ترکیبات زردچوبه علاوه بر خواص ضد التهابی، ضد سرطان و آنتی اکسیدانی، خواص ضد درد هم دارد. شرکت اکسیر گستر اسپادانا یکی از معتبرترین شرکت‌های دارویی است که از این گیاه معجزه آسا در ساخت کپسول اکسیر لیور خود استفاده کرده است. از آنجایی که ترکیبات اصلی این کپسول از ترکیبات گیاهی تشکیل شده، در دوزهای درمانی هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند. در صورتی که از بیماری‌های کبدی مثل کبد چرب و یا دستگاه گوارشی رنج می‌برید و می‌خواهید با روش‌های ساده و بدون عارضه مشکل خود را حل کنید، توصیه ما استفاده از کپسول اکسیر لیور است.

دیدگاهتان را بنویسید