زندگی بهتر با فنگ شویی

نکات آسان فنگ شویی برای بهبود چشمگیر زندگی شما

می‌توان گفت که مردم بیش از هر زمان دیگری در مورد کیفیت زندگی، سلامتی کل نگر و دستیابی به تعادل آگاه هستند. آنها با پذیرا بودن از هنر باستانی فنگ شویی استقبال می کنند و آن را به خانه های خود که شخصی ترین خلوتگاه ها و پناهگاه های آنهاست راه می دهند.

به کمک فنگ شویی عدم تعادل در زندگی خود را اصلاح کنید، انرژی مثبت را جذب کنید و عمیق ترین خواسته های خود را برآورده کنید. کشف کنید که چگونه این هنر باستانی چینی می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند و صلح پایدار را به ارمغان بیاورد.

ما با شکوفایی توانایی هایمان قادر به پیشرفت های باورنکردنی هستیم و سفر به دست آوردن این توانایی ها چالش برانگیز است.

درک هنر فنگ شویی

ترجمه تحت اللفظی اصطلاح چینی “باد” (فنگ) و “آب” (شوی) است. در ابتدایی ترین سطح، فنگ شویی تعامل افراد و محیط آنها است. فنگ شویی به شما کمک می کند تا از تأثیر محیط اطراف خود آگاه شوید. این ابزارها و روش هایی را برای تغییر روش زندگی برای دستیابی به نتایج خاص و افزایش آرامش، شادی و موفقیت شما فراهم می کند.

امروزه فنگ شویی جایگاه خود را در دنیا پیدا کرده است و تبدیل شده به یک ابزار قدرتمند که بسیاری از سلبریتی های مشهور نظیر ریچارد برانسون نیز این فلسفه و هنر را دنبال می کنند. اگر تازه وارد دنیای فنگ شویی شده اید قوانین ساده فنگ شویی خانه را به کار برید و آرامش بیشتری را در زندگی تجربه کنید. برای حرفه ای شدن در فنگ شویی نیاز به تمرین و یادگیری و تجربه است.

C:\Users\Hossein\Downloads\Minimalistic-Zen-Stone-Backgroun.jpg

روش های انجام فنگ شویی

راه های زیادی برای انجام فنگ شویی در منزل وجود دارد. به طور کلی می توان با چیدمان مبلمان، مصنوعات و وسایل هنری و همچنین با استفاده از رنگ و پارچه مطابق با اصول فنگ شویی استفاده کرد و اتاق هایی هماهنگ و متعادل ایجاد کرد. برخی دیگر از فنگ شویی به شیوه ای شخصی تر برای بهبود روابط، سلامت، امور مالی و شغل خود استفاده می کنند. این یک عمل گسترده است که شامل اقدامات کوچکی مانند چیدمان یا آویزان کردن یک اثر هنری، و همچنین تلاش‌های بزرگ‌تر، مانند رفع انباشتگی سالیان و ارزیابی صادقانه زندگی، اهداف و خواسته‌هایتان است.

در زیر چند اصل کلیدی با نکات آسان فنگ شویی آورده شده است که می توانید فوراً از آنها استفاده کنید تا انرژی اطراف خود را به سمت بهتر تغییر دهید:

۱. محیط منظم و عاری از شلوغی داشته باشید

محل زندگی شما باید به گونه ای باشد که به محض ورود به خانه خود وارد یک محیط عاری از شلوغی شوید.

  • اگر در ورودی اصلی کفش و کت وجود دارد، آن ها را در کمد و جاکفشی قرار دهید.
  • تصاویر یا نمادهای مرتبط با آب (مانند ماهی، اقیانوس و غیره) فراوانی را نشان می دهند.
  • ایده آل است که تصاویر یا اشیاء مرتبط با آب را در ورودی خانه خود قرار دهید (اگرچه برای اتاق خواب مناسب نیستند).
  • تا جایی که می توانید از تمام وسایل تان استفاده کنید و آنها را فقط برای موقعیت های خاص کنار نگذارید. خوب است گاهی از آنچه فقط برای مهمانان استفاده می کنید، برای خود نیز به کار برید.
  • از شر لیوان ها و بشقاب های خرد شده یا هر چیزی که شکسته است خلاص شوید.
  • اطمینان حاصل کنید که لامپ های موجود در لامپ ها و وسایل روشنایی کار می کنند.
  • دستگیره های شل یا شکسته درها و کابینت ها را تعمیر کنید.

۲. خانه خود را مکانی زیبا برای زندگی کنید

تا به حال فکر کرده اید که چرا در مکان های زیبا احساس الهام و انرژی می کنید؟

دلیل آن این است که محیط بر حالات روحی عاطفی ما تأثیر نمی گذارد. وقتی حالات روحی ما بالا می رود، چیزها و شرایطی که مایلیم بدون زحمت به سمت ما سرازیر می شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، موارد زیر را در محیط اطراف خود اعمال کنید تا آنچه را که می خواهید به راحتی در زندگی شما جاری شود:

  • وسایل، تصاویر و اشیایی را در اطراف مکان خود قرار دهید که نشان دهنده شادی هستند.
  • وقتی جلوی هر گوشه خانه می ایستید صادقانه از خود بپرسید که آیا اشیا و تصاویر موجود در آن گوشه شما را خوشحال می کند یا خیر.
  • گیاهان بزرگ و برگ دار ایده آل هستند زیرا جریان مثبتی را ایجاد می کنند.
  • از شر گیاهان و گل های مرده و خشک شده خلاص شوید
  • از طریق اشیایی که گرد و منحنی هستند جلوه های نرم ایجاد کنید. برای مثال، میزهای گرد را به جای میزهای مربع یا مستطیل با گوشه های تیز برای اتاق نشیمن خود بگیرید.
  • اگر میز و مبلمانی با گوشه‌ها و لبه‌های تیز دارید که دائماً به آنها برخورد می‌کنید، می‌توانید آنها را با پارچه‌هایی با رنگهای گرم یا ملایم بپوشانید تا ظاهری نرم‌تر ایجاد کنید.
  • در چیدمان و فنگ شویی آشپزخانه دقت کنید که اجسام تیز (مانند چاقو) را در معرض نمایش قرار ندهید.

۳. معنا و حس وسایل را در فنگ شویی بدانید

خواه از آن آگاه باشیم یا نه، تصاویر و نمادها همیشه پیام‌های زیرپوستی ارسال می‌کنند. اگر متاهل هستید یا می خواهید یک شریک داشته باشید، چیزها را به صورت جفت در اتاق خواب قرار دهید تا تقارن ایجاد شود (مثلاً میزهای کنار تخت و چراغ های هماهنگ)

آینه‌ها هر چیزی را که منعکس می‌کنند چند برابر می‌کنند، که اگر دوستان بیشتری می‌خواهید ممکن است برای اتاق نشیمن شما ایده‌آل باشد، اما اگر در یک رابطه متعهد هستید یا می‌خواهید در یک رابطه باشید، برای اتاق خواب شما ایده‌آل نیستند. نکات دیگری وجود دارند که شما با جستجوی چگونگی فنگ شویی اتاق خواب می توانید مطالعه کنید.

برای لباس ها و لوازم جانبی شریک زندگی خود (یا شریک بالقوه) کمی در کمد خود جا بگذارید

۴. رنگ ها در فنگ شویی

من متوجه شده ام که مردم هنگام پوشیدن یا نمایش رنگ های خاص، چه در محل کار، یک محیط اجتماعی یا در خانه خود، واکنش متفاوتی نشان می دهند.

از رنگ های فنگ شویی زیر برای ایجاد محیط پر انرژی که به دنبال آن هستید استفاده کنید:

آبی سلطنتی و طلایی نشان‌دهنده فراوانی و رفاه هستند (ایده‌آل برای اتاق نشیمن، راهرو، اتاق کار، دفتر) می‌توانید این رنگ‌ها را در مصاحبه‌های شغلی به‌طور نامحسوس بپوشید.

صورتی هماهنگی و عشق را به ارمغان می‌آورند (می‌توانید آن‌ها را بپوشید و به صورت استراتژیک در اطراف خانه یا بیرون خود قرار دهید)

آبی نیلی تجربیات معنوی را افزایش می دهند (مناسب برای مکان های مقدس یا محراب)

قرمز کنش و اشتیاق را فعال می کند (این رنگ را بپوشید یا نمایش دهید تا شتاب ایجاد کنید)

نارنجی و زرد نشان دهنده دوستی و زندگی اجتماعی فعال است (ایده آل برای اتاق نشیمن)

C:\Users\Hossein\Downloads\Less-Is-More-Striking-Product-Ph.jpg

۵. کمتر به معنای واقعی کلمه بیشتر است

می دانم که این را بارها شنیده اید. اما، هرگز نمی توان به اندازه کافی بر اهمیت رفع انباشتگی تاکید کرد.

هرچه کمتر داشته باشید، انرژی بیشتری می تواند در اطراف خانه شما گردش کند و فضاهای خالی را با چیزها و تجربیات جدید پر کند.

وقتی برای رها کردن یک مورد مشکل دارید، از خود بپرسید: چه چیزی برای شما مهمتر است. آرامش شما یا آن وسیله؟

اگر یک سال است که لباسی نپوشیده اید، آن را هدیه دهید

۶. از فنگ شویی لذت ببرید

اینها نکات کاربردی و آسانی هستند که می توانید همین الان برای ایجاد پیشرفت های چشمگیر در زندگی خود اعمال کنید که بلافاصله قابل توجه خواهد بود.

مهم است به احساس خود هنگام انجام فنگ شویی دقت کنید. احساسی که هنگام تمرین فنگ شویی دارید، نشانگر چیزی است که در زندگی خود جذب می کنید.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که از آن لذت ببرید و یک رویکرد ساده را در به کارگیری فنگ شویی در زندگی خود بیاورید.

اولین قدم در انجام اصول فنگ شویی

نکات و قوانین گفته شده در بالا را می توان به سادگی در هر مکانی انجام داد. با این حال اگر بخواهید از مزایای فنگ شویی بهره بیشتری برید لازم به یادگیری و تمرین اصول فنگ شویی دارید که مختصری به آنها اشاره می کنیم.

سوالی که در بیشتر مشاوره ها از من پرسیده می شود این است، خوب، من یک خانه هماهنگ تر می خواهم. برای رسیدن به تعادل چه چیزهایی باید بدانم؟

اولین قدم در هر جلسه مشاوره فنگ شویی، بررسی شکل کلی فضای مورد نظر و تعیین ورودی چی است. این می تواند بخش ورودی خانه باشد. جایی است که بیشترین جریان انرژی وارد فضا می شود.

تعادل یین و یانگ

یکی دیگر از لایه‌های طراحی فنگ شویی، ایجاد تعادل در فضا با معرفی نسبت مناسب کیفیت‌های یین و یانگ است. هیچ چیز مطلقاً یین یا یانگ نیست، بنابراین لازم است بدانیم چه چیزی فضا را آرام می کند (کیفیت های یین) یا به فضا انرژی می دهد (کیفیت های یانگ). به عنوان مثال، به کفپوش خود نگاه کنید که فرش است یا سرامیک، فرش نرم است که نمایانگر کیفیت یین است ولی سطحی سخت مانند چوب یا سرامیک نشان دهنده کیفیت یانگ است. با دانستن این فرمول می‌توانید چیدمان فنگ شویی مبلمان را به بهترین نحو تعیین کنید، و هنگامی که بدانید چگونه نقشه باگوا را که یک عنصر ابزاری تحلیل فنگ شویی است، اعمال کنید، در مسیر دستیابی به تعادل خواهید بود.

C:\Users\Hossein\Downloads\Baguaveckans_Kampanj_1080X1080_I.jpg

باگوا چیست؟

باگوا به شما امکان می دهد تشخیص دهید که مناطق فضای شما (خانه، باغ و دفتر) چگونه بر مناطق مربوطه زندگی شما تأثیر می گذارد. در فنگ شویی باگوا یک نقشه انرژی است. ابزاری برای تشخیص کیفیت انرژی در فضای شما. با استفاده از این نقشه، می توانید هر فضایی (اعم از یک اتاق یا یک طبقه از خانه) را به ۹ بخش تقسیم کنید، که هر کدام مجموعه ای از تأثیرات و انرژی های مربوط به خود را دارد. یک فضای قابل تعریف باید دارای مرزهای مشخص و یک ورودی اصلی باشد.

چگونه از باگوا استفاده کنیم؟

برای استفاده از باگوا، ابتدا نقشه خانه خود را به شکلی ساده بکشید و مرکز خانه را مشخص کنید. حال می توانید نقشه باگوا را روی نقشه خود پیاده کنید و مناطق مختلف را شناسایی کنید.

هر منطقه روی نقشه مربوط به مهم ترین تغییرات زندگی است که می خواهید ایجاد کنید. اگر می‌خواهید ثروت خود را افزایش دهید، گوشه ثروت یا بخش جنوب شرقی خانه مکان خوبی برای شروع است. به این منطقه بروید و خوب نگاه کنید. تعجب آور است که چگونه می توان به سادگی از چیزها چشم پوشی کرد. اگر در این منطقه بهم ریختگی، گیاهان یا گل‌های مرده، هر چیزی که شکسته است یا به درستی کار نمی‌کند، مانند لامپ‌های منفجر شده، پنجره‌های کدر و کثیف، درهای گیر کرده یا بوی بد می‌بینید، این به عنوان چی (انرژی) کاهش یافته است.

در مورد تعمیر آنها اقدام کنید: تمیز کردن، رفع انباشتگی، اضافه کردن گیاهان یا گل های تازه، جایگزینی، تازه کردن و احیای آن ها و ببینید که چقدر سریع بخش مربوطه از زندگی شما چی مثبت را جذب می کند! همچنین به رنگ سبز و عنصر “چوب” توجه کنید..

کلام آخر

نورا اعزاز مدرس و مشاور فنگ شویی، به شما نشان می دهد که چگونه فضاهای اطراف خود را برای ارتقای زندگی طراحی کنید. حتی اگر نمی دانید از کجا شروع کنید رزرو یک جلسه مشاوره فنگ شویی به شما کمک خواهد کرد مسیر روشنی ببینید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه خانه یا محل کاری خلق کنید که جنبه های خاصی از زندگی مانند عشق، سلامتی، خلاقیت و شغل را هدف قرار دهد.ما در فنگ شویی شایگان به دنبال آگاهی بخشیدن و دادن اطلاعات درست به علاقمندان فنگ شویی هستیم. امیدواریم مقالات مختلف فنگ شویی به شما کمک کند فضایی همسو با اهدافتان خلق کنید و آرامش بیشتری تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید