سفر با حیوان خانگی به کشورهای مختلف

شاید تاکنون کمتر چیزی درمورد ارسال پت یا حیوان‌های خانگی به خارج از کشور شنیده باشید. اما بسیاری از افراد برای سفر به کشورهای مختلف، حیوان خود را با خود همراه می‌کنند. در سال‌های اخیر، ارسال پت به کشورهای دیگر یکی از اصلی‌ترین سوالات مردم در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی مختلف بوده است. دلیل این سوال این است که افراد می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند پت خود را به سفر ببرند. اگر شما هم در این زمینه اطلاعی ندارید یا نمی‌دانید چگونه باید حیوان خود را به کشورهای مختلف ببرید، تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

شرایط لازم برای سفر حیوانات

ارسال پت به امارات یا هر کشور دیگری نیازمند رعایت برخی شروط است. این شروط در کشورهای مختلف کاملاً متفاوت است. برای مثال در ایران، حیوان باید مدارک پزشکی و مدارک مبنی بر قرنطینه خود را به گیت امنیتی فرودگاه ارائه دهد. دلیل این امر این است که حیوان شما هیچگونه بیماری نداشته باشد. حتی در بسیاری از موارد لازم است که حیوان شما حدود چند ماه قرنطینه شود. البته که تشخیص این امر باتوجه به بررسی کردن شرایط هرکس انجام می‌شود. البته مدارک لازم برای این کار باید توسط شرکت حمل و نقل حیوانات خانگی تهیه شود.

استفاده از باکس های مناسب

پس از اینکه توانستید اجازه لازم برای همراه کردن حیوان خود را دریافت کنید، باید برای سکونت آن فکری بکنید. اولین قدم استفاده از باکس یا قفس‌های مخصوص است. بسیاری از شرکت‌های مسافربری به مسافرین خود اجازه می‌دهند که باکس حیوانات را به شرط کوچک بودن در کنار یا زیر صندلی خود قرار دهند. اما برخی از شرکت‌ها چنین مجوزی نداشته و شخص باید هزینه مازادی برای همراه داشتن حیوان خود پرداخت کند.

نکته بسیار مهمی که باید درمورد ارسال حیوانات خود به آن توجه داشته باشید این است که قفس یا باکس حیوان شما باید در اندازه استاندارد بوده و تهویه کاملاً مناسبی داشته باشد. علاوه بر آن باید پیش از سفر، حیوان را با کمی بازی به محیط جدید خود عادت دهید. آب و غذای کافی و وسایل مورد نیاز از اصلی‌ترین کارهایی است که باید پیش از سفر انجام دهید تا حیوان سفری آرام و بدون آسیب را تجربه کند!

پس از اینکه توانستید اجازه لازم برای همراه کردن حیوان خود را دریافت کنید، باید برای سکونت آن فکری بکنید. اولین قدم استفاده از باکس یا قفس های مخصوص است. بسیاری از شرکت های مسافربری به مسافرین خود اجازه می دهند که باکس حیوانات را به شرط کوچک بودن در کنار یا زیر صندلی خود قرار دهند. اما برخی از شرکت ها چنین مجوزی نداشته و شخص باید هزینه مازادی برای همراه داشتن حیوان خود پرداخت کند.

نکته بسیار مهمی که باید درمورد ارسال حیوانات خود به آن توجه داشته باشید این است که قفس یا باکس حیوان شما باید در اندازه استاندارد بوده و تهویه کاملا مناسبی داشته باشد. علاوه بر ان باید پیش از سفر، حیوان را با کمی بازی به محیط جدید خود عادت دهید. آب و غذای کافی و وسایل مورد نیاز از اصلی ترین کارهای است که باید پیش از سفر انجام دهید تا سفری آرام و بدون آسیب را تجربه کند!

ارسال پت

ارسال پت به روش باربری

در این روش حیوان خانگی به صورت یک بسته ارسال می شود. در این روش اشخاص باید حیوان خود را به شرکت های مسافربری تحویل داده و مدارک مبنی بر تاییدیه دامپزشکی را به فرودگاه و شرکت های ارائه دهند. این روش برای اشخاصی که دائما در حال سفر به کشورهای مختلف هستند بسیار کاربردی است. البته باید دقت داشته باشند که تمام شرایط و الزامات حمل و نقل حیوان را به درستی رعایت کنند.

هزینه ارسال حیوان به خارج از کشور

تعیین هزینه ارسال پت به امارات یا کشورهای دیگر باتوجه به شرایط شرکت مسافربری تعیین می شود. علاوه بر آن بسیاری از شرکت ها، حیوان و باکس حمل آن را به عنوان اضافه بار محاسبه کرده و هزینه مازادی از مسافرین خود دریافت می کنند. موارد زیر از اصلی ترین هزینه های پرداختی برای خروج حیوان از کشور است:

  • مالیات وارداتی فرودگاه
  • هزینه‌های واکسیناسیون
  • گواهی سلامت حیوانات خانگی
  • باکس یا جعبه مناسب
  • تایید اسناد USDA
  • کرایه حمل و نقل
  • آزمایشات مورد نیاز
  • ایرلاین انتخابی
  • هزینه‌های گمرکی

ارسال پت به کدام کشور ها انجام می شود؟

امروزه ارسال حیوان خانگی به تمام کشورهای دنیا قابل انجام است. ارسال پت به امارات یکی از پرتعداد ترین چیزهای است که امروزه در فرودگاه ها انجام می شود. از سوی دیگر ارسال سگ به سوئد یا ارسال گربه به استرالیا یکی دیگر از کارهای است که بسیاری از صاحبان پت انجام می دهند.

قوانین کشورهای دیگر برای ورود حیوان خانگی

قطعا کشورهای دیگر هم مانند ایران برای ورود و خروج حیوان های خانگی شرایط و قوانین مشخصی دارند. برای مثال قوانین بردن سگ به انگلیس تقریبا سختگیرانه است. اولین اقدامی که باید پیش از ورود حیوان خود به کشور انگلیس یا سایر کشورهای اروپایی انجام دهید، ارائه مدارک لازم مبنی بر عدم بیماری حیوان شما است.

درواقع شما باید این اطمینان را بدهید که حیوان شما هیچ بیماری نداشته و برای عموم مردم یا حیوانات دیگری خطری ایجاد نمی کند.

باکس پت

قرنطینه حیوانات پس از سفر

گاهی اوقات در ارسال پت به امارات یا کشور های دیگر، سکونت آنها در کشورهای مختلف وغیره مشکلی پیش نمی آید. اما پس از بازگشت به کشور خود باید حیوانتان را برای مدت مشخص قرنطینه کنید. این قانون بدین دلیل است که از بروز یا گسترش بیماری جلوگیری شود. مخصوصا در زمان های که بیماری های واگیردار حیوانی گسترش زیادی داشته باشد، تمام اشخاص باید برای حمل و نقل حیوانات خود مدارک مبنی بر عدم بیماری داشته و حتی تمام مدت قرنطینه به صورت کامل از حیوان خود به دور باشند.

آیا سفر با حیوانات سودمند است؟

بسیاری از اشخاص علاقه بسیار زیادی به حیوانات خانگی خود دارند. به همین سبب نمی توانند در مدت سفر از پت خود دور باشند. شاید در نگاه اول این کار بسیار خوب و محبت امیز به نظر برسد. اما از آنجایی که خروج یا ورود پت به کشورهای مختلف نیازمند رعایت شرویط مختلفی است، گاهی ممکن است حیوانات در این فرایند آسیب زیادی ببینند.

گاهی اوقات حیوانات به دلیل ماندن در قرنطینه و دوری از صاحبان خود، با غم و غصه زیادی درگیر می شوند. علاوه بر آن خود صاحبان حیوان خانگی طاقت دوری چند ماهه از حیوان خود را ندارند. پس بهتر است پیش از سفر به کشور های مختلف و همراه کردن پت، به این نکات توجه شود.

سخن نهایی

همراه کردن سگ، گربه و دیگر حیوانات خود در سفرهای کار بسیار خوبی است. زیرا کسانی که حیوان خانگی دارند به درستی با آن خو گرفته و تمام عادت های آن را می شناسند. اما این کار باید در شرایطی انجام شود که هیچ آسیبی به حیوان وارد نشود. حیوانات درک خوبی از محیط اطراف خود دارند و می توانند پس از اندکی قرارگیری در شرایط سخت، دست به هرگونه کاری بزنند.

به همین سبب اگر دارای حیوان خانگی هستید و قصد دارید حیوانتان را در سفرهای مختلف با خود همراه کنید، حتما تمام اصول و نکات را به درستی رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید