معرفی موسسات رشته طراحی لباس بدون کنکور در ایران و خارج

96304084 28F4 48Ad 89F1 Eba97Da75Df7

رشته طراحی لباس یکی از رشته‌های پرمتقاضی در ایران و خارج از کشور ایران است که در این پست قصد داریم به معرفی موسسات رشته طراحی لباس بدون کنکور در ایران و خارج بپردازیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. در اصل رشته طراحی لباس یک رشته کاربردی برای برآورده کردن انواع نیازهای طراحی لباس، الگوسازی، برش و دوخت برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌باشد. نکته قابل توجه این است که امکان تحصیل در این رشته فقط از طریق دانشگاه نیست! هنرجویان در سراسر دنیا می‌توانند رشته طراحی لباس را در مراکز معتبر و تخصصی با مهارت بالا آموزش ببینند. در خارج از ایران، مراکز و مدرسه‌های تخصصی مد و طراحی لباس دقیقاً بر اساس نیاز بازار این علم را آموزش می‌دهند. در ایران نیز برخی از مراکز معتبر زیر نظر فنی و حرفه‌ای و یا برخی از دانشگاه‌های علمی‌کاربردی یا غیرانتفاعی، خارج از سیستم کنکور رشته طراحی لباس را آموزش می‌دهند.

C4Bdc3F6 612A 4E2A Acc1 6C32E55C5Ad1

چرا انتخاب رشته طراحی لباس بدون کنکور

شاید این سوال پیش آید که چرا باید رشته طراحی لباس بدون کنکور را انتخاب کنم. آیا این مسیر دارای مدرک و اعتبار بالایی است؟ آیا از این طریق می‌توان پیش‌فرض‌های پیچیده دانشگاهی را که اغلب به صورت تئوری است، دور زد؟ آیا این مسیر می‌تواند باعث درآمدزایی و رشد چشمگیر سریع شما باشد؟ توجه داشته باشید در عصر حاضر مهارت حرف اول را می‌زند. چند نفر را سراغ دارید که از طریق سیستم دانشگاهی تحصیلات خود را ادامه داده‌اند و در نهایت بیکار هستند؟ چند نفر را سراغ دارید که بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به فکر کسب مهارت عملی مطابق بازار کار شده‌اند؟ واقعیت این است که این افراد تعدادشان زیاد است. ۹۰ درصد افراد بعد از گذراندن تحصیلات آکادمیک تازه باید مهارت‌های واقعی این کسب‌وکار را یاد بگیرند که این موضوع یعنی هدر رفت وقت و انرژی! بهترین فراگیری در هر رشته‌ای کسب مهارت تخصصی مطابق بازار کار است. این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شما را به بهترین نتایج می‌رساند. شما می‌توانید از تجربیات افراد آگاه و با توجه به نیازهای بازار، آموزش‌های موثر و کاربردی داشته باشید، سلیقه‌های واقعی را بشناسید و در اصل به صورت پروژه‌ای و عملی مهارت خود را در رشته طراحی لباس افزایش دهید. تقریباً اکثر مدیران کارآزموده با این مساله آشنا هستند و به دنبال جذب نیروهایی هستند که بتوانند به صورت واقعی و در عمل نیازهای آن‌ها را برآورده کنند.

رشته طراحی لباس بدون کنکور با مدرک فنی و حرفه‌ای

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اعتبار آموزشی رشته طراحی لباس بدون کنکور در هر مرکز و موسسه‌ای یکسان است! متاسفانه این طرز فکر اشتباه است! بر هیچ کس پوشیده نیست که مدرک فنی و حرفه‌ای اعتبار بسیار بالایی دارد و این مدرک قابل ترجمه برای ۷۲ کشور بین‌المللی است. جالب است برای اعتبارسنجی و پذیرش نیروی کار در خارج از کشور ایران، اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای حتی نسبت به اعتبار دانشگاه‌های مختلف بالاتر است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اگر نیازمند آموزش در رشته طراحی لباس بدون کنکور بودید حتماً از موسسات و مراکز آموزشی معتبر و زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده کنید.

لیست مراکز آموزشی رشته طراحی لباس بدون کنکور در ایران و خارج

 موسسه فناوری مد
کشور: ایالات متحده – نیویورک
آدرس وب‌سایت  fitnyc.edu
موسسه فناوری مد یک کالج دولتی در شهر نیویورک واقع شده است. این مرکز در سال ۱۹۴۴ تاسیس شده است و بخشی از دانشگاه ایالتی نیویورک است و به منظور ارتقاء هنر، تجارت، طراحی، ارتباطات جمعی و فناوری مرتبط با صنعت مد طراحی شده است.

 موسسه سن مارتینز مرکزی
کشور: انگلستان – لندن
آدرس وب‌سایت  arts.ac.uk/colleges/central-saint-martins
سنت مارتینز Central Saint Martins یک کالج متشکل از دانشگاه هنر لندن است. این کالج دوره‌های تمام‌وقت در سطوح پایه، کارشناسی و کارشناسی ارشد، و انواع دوره‌های کوتاه‌مدت و تابستانی را به صورت تخصصی ارائه می‌دهد.

 موسسه کالج مد لندن
کشور: انگلستان – لندن
آدرس وب‌سایت art.ac.uk/fashion
کالج مد لندن (LCF) یک کالج متشکل از دانشگاه هنر لندن است. این کالج بخش دیگری از UAL، LCF است که به طور خاص بر آموزش مد متمرکز است و طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، آموزش‌ها و طراحی مد، بازاریابی، روزنامه‌نگاری، و استایل را ارائه می‌دهد.

 کالج سلطنتی هنر (RCA)
کشور: انگلستان – لندن
آدرس وب‌سایت rca.ac.uk
کالج سلطنتی هنر (RCA) دارای دوره‌های حرفه‌ای هنر و طراحی، از جمله طراحی مد است و این کالج شهرت جهانی دارد. RCA علاوه بر مدارک رسمی، دوره‌های آموزشی تابستانی و اجرایی را در طول سال ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دوره‌های انگلیسی برای مقاصد آکادمیک (EAP) به متقاضیانی ارائه می‌شود که برای برآورده کردن شرایط ورود به کالج نیاز به بهبود توانایی انگلیسی آکادمیک خود دارند.

 مدرسه Istituto Marangoni
کشور: ایتالیا – میلان
آدرس وب‌سایت istitutomarangoni.com
مدرسه Istituto Marangoni یک موسسه خصوصی ایتالیایی مد و طراحی است. این شرکت در میلان، در لمباردی در شمال ایتالیا مستقر است و در فلورانس، لندن، پاریس، شانگهای و شنژن در چین، بمبئی در هند و میامی در ایالات متحده شعبه دارد. مدرسه Istituto Marangoni به دلیل تأکید بر سبک و هنر ایتالیایی بیشتر شناخته شده است.

 مدرسه کالج مد Bunka
کشور: ژاپن – توکیو
آدرس وب‌سایت bunka-fc.ac.jp
کالج مد Bunka یک مدرسه حرفه‌ای ژاپنی است که در طراحی مد و رشته‌های مرتبط تخصص دارد. دفتر مرکزی آن در شینجوکو، توکیو است و بیش از ۷۰ شعبه در سراسر ژاپن دارد. Bunka برنامه‌هایی با تمرکز بر طراحی مد، فناوری مد، بازاریابی و توزیع مد، لوازم جانبی مد و منسوجات دارد. در سال ۲۰۱۲، دانشگاه Bunka Gakuen، موسسه آموزش عالی همسایه مرتبط با کالج، یک دوره کارشناسی ارشد در مطالعات مد را با هدف دانشجویان خارجی افتتاح کرد.

 مدرسه پولیمودا
کشور: ایتالیا – فلورانس
آدرس وب‌سایت polimoda.com
Ente per le Arti applicate alla Moda e al Costume که به اختصار Polimoda نامیده می‌شود، یک مدرسه مد خصوصی در فلورانس، پایتخت توسکانی، ایتالیا است. مدرسه Polimoda برنامه‌های کارشناسی در زمینه‌های طراحی مد، تجارت مد، جهت هنری و مدیریت بازاریابی مد ارائه می‌دهد.

Syndicale De La Couture Parisienne Devient L’institut French De La Mode
کشور: فرانسه
آدرس وب‌سایت: ifmparis.fr
École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne یک موسسه آموزش عالی خصوصی در مشاغل خلاق است که در سال ۱۹۲۷ توسط Chambre Syndicale de la Haute Couture تأسیس شد.

موسسات طراحی لباس بدون کنکور در ایران:

  • آموزشگاه صدر اندیشه

 کشور : ایران – اصفهان

آدرس وب سایت  sadreandishe.ir

این موسسه تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای ایران فعالیت می‌کند و دوره‌های پروژه‌محور و عملی را در زمینه عکاسی – فن بیان – کامپیوتر و آموزش طراحی لباس در اصفهان به هنرجویان ارائه می‌دهد. هنرجویان پس از اتمام دوره‌ها می توانند مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت کنند که در ایران و خارج از کشور قابل استفاده است. این آموزشگاه همچنین به آموزش بازاریابی مد و پوشاک نیز می‌پردازد و از ویژگی‌های مهم آن، استفاده از تیم‌های حرفه‌ای در آموزش و انطباق با بازار کار است.

  • موسسه غیرانتفاعی آپادانا – شیراز:
    • یکی از موسسات غیرانتفاعی معتبر در شیراز است که به ارائه دوره‌های طراحی لباس بدون کنکور می‌پردازد.
  • موسسه غیرانتفاعی هنر شیراز:
    • یکی دیگر از موسسات فعال در زمینه طراحی لباس در شهر شیراز است.
  • موسسه غیرانتفاعی رسالت – کرمان:
    • این موسسه در شهر کرمان قرار دارد و در زمینه‌های مختلف هنری و طراحی لباس دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها