در دنیای کسب و کار، تمامی افراد سعی دارند تا با روش‌های مختلفی نظر مخاطب را به خود جلب کنند. روش‌های گوناگونی برای رسیدن به این هدف هست که تابلو مغازه یکی از مهم‌ترین این ابزار‌ها به شمار می‌رود. این تابلو تنها برای نمایش اسم مغازه نیست، بلکه می‌تواند هویت برند را نیز در همان نگاه اول به مخاطب بشناساند. جذابیت تابلو سر درب مغازه می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت فروشگاه بکشاند.

اگر شما هم قصد دارید آمار فروش خود را افزایش دهید و در میان رقبا متمایز شوید؛ تابلو مغازه منحصر به فرد خود را داشته باشید. در این مقاله ما به شما ۶ نکته اصلی که با رعایت آن‌ها می‌توانید تابلو تبلیغاتی موفقی داشته باشید را معرفی می‌کنیم.

تابلو مغازه

سادگی در عین جذابیت

شلوغ بودن تابلو مغازه نمی‌تواند موفقیت بازاریابی زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. طراحی شلوغ و پیچیده تابلو ممکن است مخاطب را سر درگم کند. تابلو‌های موفق در معمولا طراحی‌های ساده‌ای دارند و عناصر بصری به طور حساب شده‌ای کنار هم قرار می‌گیرند. وجود اجزای گوناگون در تابلو مغازه، شما را از هدف اصلی که معرفی اسم و نوع کسب و کار است دورتر می‌کند. انتخاب فونت خوانا با سایز مناسب به طوری که از فواصل چند متری نیز قابل رویت باشد؛ بر روی نظر مخاطب تاثیر مثبت می‌گذارد.

رنگ زمینه تابلو نیز باید به صورتی باشد که نوشته به طور کامل مشخص شود. استفاده از رنگ‌هایی از طیف رنگی یکسان ممکن است خوانایی نوشته‌ها را کاهش دهند. به کار گیری رنگ‌های متضاد باعث گیرایی و جذابیت هرچه بیشتر نوشته شما می‌شوند. کنار هم قرار گیری رنگ‌های زرد و مشکی یا سفید و قرمز می‌تواند توجه مخاطبان را از ده‌ها متر دورتر به تابلو مغازه شما جلب کند.

استفاده از نمایشگرهای هوشمند

امروزه تکنولوژی در تمامی حوزه‌ها حرف اول را می‌زند. شما با نمایشگر‌های دیجیتالی می‌توانید تابلو سر درب مغازه خود را به روز کنید. تابلو دیجیتالی می‌تواند به طور همزمان تابلو سر درب مغازه و ابزاری برای تبلیغات فروشگاه شما باشد. امکان تغییر پیوسته محتوا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تخفیف‌های جدید را به راحتی به مخاطبان خود اطلاع دهید.

تابلو روان یکی از پرکاربردترین نوع نمایشگر‌های دیجیتال است که به عنوان تابلو مغازه کاربرد دارد.

تابلو روان قیمت مناسبی دارد و تا سالیان سال می‌توانید از آن استفاده کنید. تابلو روان به صورت تک رنگ یا چند رنگ در بازار موجود است. این نمایشگر بدون نیاز به منبع نور خارجی می‌تواند در تمامی ساعات شبانه روز، مغازه شما را تبلیغ کند. از مزایای استفاده از نمایشگر‌های هوشمند برای تابلو مغازه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر بالا
  • قیمت مناسب
  • صرفه جویی در هزینه‌های خرید تجهیزات جانبی
  • به روز رسانی آسان
  • تعمیر و نگهداری ساده

محل نصب و موقعیت قرارگیری تابلو

طراحی تابلو مغازه خلاقانه و مدرن به تنهایی نمی‌تواند بازاریابی موفق در محل فروش را به همراه داشته باشد. ممکن است شما بهترین تابلو مغازه را داشته باشید؛ ولی با این حال نتوانید مخاطبان را به سمت فروشگاه خود جذب کنید. موقعیت قرارگیری و محل نصب تابلو نیز یکی از فاکتور‌های حیاتی در افزایش فروش مغازه به حساب می‌آید. تابلو سر درب مغازه باید در جایی نصب شود که به طور مستقیم در معرض دید عابران پیاده و سرنشینان خودرو باشد.

شما باید تابلو مغازه خود را در محلی نصب کنید که در تمامی فصول سال به راحتی برای مخاطب قابل رویت باشد. در فصل‌های تابستان و بهار، برخی از تابلو‌های مغازه‌ها در پوشش شاخ و برگ درختان قرار می‌گیرند. این حالت می‌تواند به وضوح میزان خرید و فروش شما را تحت تاثیر قرار دهد و با کاهش قابل توجهی همراه کند. ارتفاع و زاویه قرارگیری تابلو می‌تواند تاثیر به سزایی در جذب مخاطبان داشته باشد.

تابلو سر درب مغازه

مختصر اما کامل

تابلو مغازه شما، بیلبوردی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نیست. مخاطبان شما تنها چند ثانیه به تابلو نگاه می‌کنند و برای ورود به فروشگاه تصمیم می‌گیرند. نوشتن متن‌های طولانی بر روی این تابلو‌ها در همان نگاه اول شما را از دور رقابت با مغازه‌های نزدیک به خود خارج می‌کند. افرادی که در حال تردد در پیاده رو و خیابان هستند زمان کافی برای خواندن متن را ندارند. شما باید پیام‌های کوتاه و واضحی را در تابلو سر درب مغازه خود بنویسید. استفاده از کلماتی کلیدی و یا شعار برند در این تابلو‌ها نیز می‌تواند مخاطب را برای خرید از فروشگاه شما مشتاق کند.

تابلو مغازه جلوه‌ای از هویت برند شما

تابلو مغازه در خارج از محیط فروشگاه نصب می‌شود اما عضوی مهم از کسب و کار شما به حساب می‌آید. تابلو مغازه باید بتواند هویت کسب و کار شما را نشان دهد. هماهنگی رنگ تابلو سر درب مغازه با رنگ دکوراسیون و ویترین مغازه به جذابیت هرچه بیشتر آن کمک می‌کند. این هماهنگی باعث می‌شود تا تصویری حرفه‌ای از برند شما در ذهن مخاطب شکل گیرد.

مشتریان تمایل دارند فروشگاهی را برای خرید انتخاب کنند که هویت آن برایشان مشخص باشد. هم راستا بودن تمامی اجزای یک مغازه باعث افزایش اعتماد افراد به برند و به مراتب جذب مشتریان بیشتر می شود.

نورپردازی حرفه ای و کاربردی

نور پردازی برای تابلو مغازه یکی از اصلی‌ترین رکن‌ها به شمار می‌آید. استفاده از نور در این تابلو‌ها تنها برای دیده شدن تابلو در ساعات تاریک شب نیست. نورپردازی مناسب می‌تواند به راحتی نگاه مخاطبان را به خود جذب کند. تابلو مغازه در چنین شرایطی به یک ابزار بازاریابی ۲۴ ساعته برای کسب و کار شما تبدیل می‌شود. نورپردازی مناسب می‌تواند تا ۳۰ درصد بازدید از مغازه‌ها را افزایش دهد و خوانایی آن را افزایش داده و جذابیت بصری بیشتری ایجاد کند. نکات مهم در مورد نحوه نورپردازی تابلو مغازه:

  • استفاده از افکت‌های نوری ویژه و تغییر رنگ و شدت نور می‌تواند باعث جلب توجه بیشتر شود.
  • زاویه و شدت نور باید به گونه‌ای تنظیم شود که نوشته های تابلو واضح باشند و به چشم مخاطب برخورد مستقیم نداشته باشند.
  • کیفیت سیستم نوری باید به گونه‌ای باشد که در برابر شرایط جوی گوناگون کیفیت خود را حفظ کند.
  • رنگ نور های انتخاب شده باید با رنگ تابلو و دکوراسیون فروشگاه شما هم خوانی داشته باشد.
  • نور باید تمام بخش‌های تابلو را به‌صورت یکنواخت پوشش دهد و بر روی آن سایه ایجاد نکند.

تابلو ال ای دی روان

طراحی تابلو مغازه خلاقانه؛ راهکاری برای افزایش سود

تابلو مغازه فراتر از یک ابزار ساده برای معرفی مغازه شما است. طراحی خلاقانه این تابلو باعث می‌شود تا بتوانید سیل عظیمی از مخاطبان را به سوی خود جذب کنید. تابلو سر درب مغازه در واقع یک سرمایه گذاری بلند مدت بر روی برند شما است که می‌تواند افزایش فروش را برای شما به همراه داشته باشد.

تابلو‌های دیجیتالی می‌توانند مخاطبان را از سنین مختلف به سمت خود بکشانند و سود نهایی فروشگاه شما را افزایش دهند. اولین برخورد مشتری با مغازه شما از طریق همین تابلو‌ها شکل می‌گیرد. با رعایت این ۶ نکته طلایی در طراحی تابلو مغازه، تحولی عظیم در کسب و کار خود پدید آورید.

اشتراک گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *