در نگاه اول مخاطب را مجذوب فروشگاه خود کنید و آنها برای خرید مشتاق کنید. دکوراسیون جذاب فروشگاه شما باعث میشود تا مشتریان به ماندن بیشتر در فروشگاه ترغیب شوند. دکور و ویترین جذاب فروشگاه میتواند مخاطبان شما را در همان نگاه اول به مشتریانی جدید تبدیل کند. دکور خلاقانه شما باعث میشود تا افراد احساس راحتی بیشتری در مغازهتان داشته باشند.
تجربه جدید و در عین حال متفاوت برای مخاطب از مراجعه به فروشگاه ایجاد کنید تا شانس خرید آنها نیز افزایش یابد. در این مقاله ۷ ایده طلایی برای دکور و ویترین فروشگاه را به شما معرفی میکنیم که مشتریان را برای خرید مشتاق میکنند.
ویترین جذاب و متفاوت؛ جذب کننده مخاطبان برای بازدید از فروشگاه
ویترین یکی از مهمترین عواملی است که مخاطبان را به سمت فروشگاه شما میکشاند. جذابیت ویترین باعث میشود که مخاطب در همان ثانیههای اول تصمیم بگیرد تا وارد فروشگاه شود. ویترین خلاقانه میتواند مخاطبان بسیاری را مشتاق دیدن سایر محصولات مغازه شما بکند. نکات مهمی که باید در طراحی دکوراسیون ویترین رعایت کنید:
- نور پردازی اختصاصی برای ویترین خود انجام دهید.
- از ترکیب رنگهای مختلف و تم رنگی مشابه با لوگو فروشگاه در ویترین استفاده کنید.
- در مناسبتهای خاص، ویترین خود را تغییر دهید و مرتبط با شرایط آن را طراحی کنید.
مشخص کردن مسیر برای حرکت و راهنمایی مشتریان در فروشگاه
برای افزایش تعامل مشتریان با نحوه چیدمان فروشگاه از جادوی رنگها غافل نشوید. شما میتوانید با طراحی مسیر حرکت مشتریان در فروشگاه، آنها را به سمت بخشهای مختلف هدایت کنید. بر اساس دادههای موجود، مشتریانی که مسیرهای طولانیتری را در فروشگاه طی میکنند؛ با احتمال بیشتری خرید انجام میدهند.
برای این کار مسیرهایی منظم و مشخص با رنگ در کف فروشگاه طراحی کنید. البته مسیرهای مارپیچ و جذاب باعث میشوند مشتری بیشتر زمان بگذراند و کالاها را بررسی کند. سعی داشته باشید محصولات پرطرفدار را در محلی که در معرض دید از درب فروشگاه باشد قرار دهید.
نمایشگرهای دیجیتال؛ فناوریهای نوین برای جذب بیشتر مخاطب
استفاده از نمایشگرهای دیجیتال راهی است که جذابیت بصری فروشگاه شما را افزایش دهد. شما از این نمایشگرهای میتوانید برای نمایش محتواهای تبلیغاتی، پیامهای خوش آمد گویی و ویدئوهای معرفی محصول استفاده کنید. هدف اصلی این نمایشگرها، جلب توجه بیشتر مخاطبان، افزایش تأثیرگذاری تبلیغات و ارتقای تجربه مشتری است. تصاویر متحرک و با کیفیت این تلویزیونهای دیجیتال، باعث جذب مخاطبان از سنین مختلفی میشوند. از مزایای استفاده از این نمایشگرها برای استفاده در دکور مغازه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- به روز رسانی آسان و کم هزینه
- مدرن کردن فروشگاه
- ایجاد تعامل مثبت با تمامی گروههای سنی
- اثر گذاری بیشتر
چیدمان خلاقانه و منظم؛ ترغیب کننده مخاطبان برای خرید
نحوه کنار هم قرار گیری هر یک از محصولات فروشگاه شما، میتواند در جلب توجه مخاطب تاثیر گذار باشد. شلوغ بودن ویترین مغازه و وجود محصولات فراوان در این بخش توصیه نمیشود چرا که مخاطب سردرگم میکند. شاید در نگاه اول وجود اجناس زیاد در دکور مغازه باعث میشود تا مشتری از بیرون متوجه تنوع محصولات مغازه شود. در صورتی که این حالت میتواند مشتریان زیادی را از مراجعه به فروشگاه و خرید منصرف کند.
شما با قرار دادن برخی از اجناس پر طرفدار خود در ویترین، میتوانید حس کنجکاوی را در مخاطبان بر انگیزید. در این صورت مشتریان برای دیدن باقی اجناس به فروشگاه شما مراجعه میکنند؛ در نتیجه احتمال خرید آنها نیز افزایش مییابد.
چیدمان محصولات و دکوراسیون فروشگاه باید به گونهای باشد که افراد بدون احساس سردرگمی، کالای مورد نیاز خود را پیدا کنند. چیدمان خلاقانه باعث افزایش فروش شما میشود. از نکات مهمی که باید در چیدمان اجناس فروشگاه رعایت کنید:
- محصولات پر طرفدار را در قفسههای بالاتر و دقیقا هم ارتفاع با چشم مشتریان خود قرار دهید.
- در نزدیکی صندوق پرداخت، قفسههای مدرن برای نمایش محصولات در نظر بگیرید.
- محصولات مکمل که امکان خرید همزمان آنها با هم بالا است در کنار هم قرار دهید. برای مثال کیف و کفشهای با رنگ مشابه را در قفسههای نزدیک به هم بگذارید.
نورپردازی حرفه ای؛ تبدیل کننده فروشگاه به محلی شیک
نورپردازی در فروشگاه تنها به منظور ایجاد روشنایی برای ساعات تاریک شب نیست. نورپردازی مناسب و حرفه ای میتواند به طور کلی نحوه ارائه محصولات شما را تحت تاثیر قرار دهد. ترکیب همزمان نورهای طبیعی و مصنوعی فضای فروشگاه را دلنشین تر میکند.
نور پردازی تاکیدی برای برجسته کردن بخشهای مشخصی از فروشگاه استفاده میشود. Accent Lighting معمولا ۳ برابر روشن تر از نور عمومی کل مغازه است. شما میتوانید برای تاکید بیشتر بر روی محصولات خاص ویترین و تابلوهای تخفیف از این نوع نور پردازی استفاده کنید.
ایجاد فضاهای تعاملی در فروشگاه؛ راهکاری برای جذب بیشتر مخاطب
مشتری تنها برای بازدید اجناس به فروشگاه مراجعه نمیکند. اگر شما بتوانید تعامل او با محصولات را افزایش دهید؛ شانس خرید از فروشگاه شما نیز افزایش مییابد. امکان تست کردن محصولات در اتاق پرو یا تجربه کار با تلفن همراه مثالهایی برای افزایش تعامل مشتریان با محصولات است. در نظر گرفتن محلی برای نشستن و استراحت کردن نیز میتواند مدت زمان ماندن افراد در فروشگاه را بیشتر کند.
طراحی دکور فروشگاه با تم مشخص و منحصر به فرد
با متمایز بودن دکور فروشگاه خود میتوانید احساس خاص بودن برند و محصولات خود را به مخاطب القا کنید. مشتریان شما نیز حس متمایز بودن را با خرید از فروشگاه شما میتوانند در خود به وجود بیاورند. همین موضوع باعث میشود تا مشتریانی ثابتی برای فروشگاه خود پیدا کنید. برای منحصر به فرد کردن دکور مغازه خود میتوانید تم رنگی خاصی را در کل فروشگاه پیاده سازی کنید. این تم رنگی باید حتی در طراحی لوگو و تابلو مغازه شما نیز دیده شود.
علاوه بر رنگ، وجود المانهای مرتبط با کسب و کار شما نیز گیرایی ویترین مغازه را افزایش میدهد. توجه به جزئیات و قرار دادن اجزای ساده اما مربوط با سایر بخشهای فروشگاه، جذابیت دکور را دو چندان میکند.
دکور فروشگاه ابزاری کاربردی برای بازاریابی در محل فروش
دکوراسیون فروشگاه تنها محدود به چیدمان محصولات در کنار هم نمیشود. با پیاده سازی ایدههای نوین و خلاقانه میتوانید مشتریان بیشتری برای فروشگاه خود جذب کنید. متمایز بودن ویترین و دکور مغازه شما باعث تقویت جایگاه برند شما در مقایسه با سایر رقبا نیز میشود.