بیوگرافی ریحانا خواننده جنجالی باربادوسی +‌ عکس های خاص

روبین ریحانا فنتی، هنرمند باربادوسی معروفی است که در زمینه خوانندگی، بازیگری و طراحی لباس فعالیت می‌کند. او در شهر سنت مایکل در باربادوس به دنیا آمده و از زمان آشنایی با ایوان روجرز، شروع به فعالیت هنری کرده است. آشنایی این دو هنرمند در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد و از آن زمان شروع به همکاری در ضبط آهنگ‌ها کردند. ریحانا با استعداد و استعداد برجسته‌ای در صنعت موسیقی و هنر دارد و همواره موفق به جذب توجه و تحسین مخاطبان خود شده است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی ریحانا

با ورود ریانا به عرصه خواننده، موفقیت و محبوبیت وی به شدت بالا رفت و اولین آلبوم او، موسیقی خورشید (۲۰۰۵)، و آلبوم بعدی‌اش، دختری مثل من (۲۰۰۶) هر دو به لیست ۱۰ آلبوم برتر بیلبورد ۲۰۰ رسیدند. از آلبوم اول ریحانا، آهنگ پان د ریپلای و از آلبوم دومش، آهنگ اس اواس، هر دو به لیست ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسیدند و موفقیت های بسیاری را برای او به ارمغان آوردند.

فرزند نامشروع ریحانا

فرزند نامشروع ریحانا

با انتشار آلبوم سوم ریحانا به نام دختر خوب بد شد در سال ۲۰۰۷، او به یک چهره بین‌المللی تبدیل شد. آهنگ چتر یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های این آلبوم بود و موجب شد که او به شهرت بیشتری دست پیدا کند. آلبوم دختر خوب بد شد: ضبط دوباره نیز در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و هر دو نسخه این آلبوم نامزد دریافت ۹ جایزه گرمی شدند. در سال ۲۰۰۹، ریحانا با مسائل حاشیه‌ای و نامزد سابقش، کریس براون، مواجه شد اما همچنان فعالیت هنری خود را ادامه داد و آلبوم‌های بعدی‌اش را منتشر کرد. او همچنین با بازی در فیلم کشتی جنگی، وارد عرصه سینما شد و به عنوان یک هنرمند چند جانبه شناخته شد.

ریانا به عنوان یکی از برترین هنرمندان موسیقی جهان شناخته شده است و توانسته است با فروش بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از آثارش در سراسر جهان، جایگاه ویژه‌ای در صنعت موسیقی برای خود ایجاد کند. آهنگ‌هایش همیشه در صدر جدول‌های پرفروش‌ترین ترانه‌ها قرار داشته‌اند و همچنین همکاری‌های موفقی با هنرمندان معروف دیگر داشته است. با قرار گرفتن ۱۳ آهنگ او در رتبه نخست لیست ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد، ریحانا به عنوان جوان‌ترین خواننده‌ای شناخته شده است که به این مقام دست یافته است. به طور کلی، ریانا با تلاش و استعداد خود، جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین و موفق‌ترین هنرمندان موسیقی جهان ایجاد کرده است.

قد و وزن ریحانا

قد و وزن ریحانا

ریحانا به عنوان یکی از هنرمندان برجسته و موفق در صنعت موسیقی شناخته می‌شود. او با تغییرات کل ظاهر خود و همچنین استایل موسیقی، همواره مورد توجه رسانه‌ها و طرفدارانش قرار گرفته است. از جوایز و افتخارات بسیاری که او دریافت کرده است، می‌توان به جوایز گرمی، جوایز موسیقی آمریکا، جوایز بیلبورد و جوایز بریت اشاره کرد. همچنین او در سال ۲۰۱۲ به عنوان چهارمین هنرمند قدرتمند جهان معرفی شد و در سال ۲۰۱۳ پنج جایزه نماد در مراسم جوایز موسیقی آمریکا به دست آورد. با این تمام افتخارات و تأثیرگذاری‌هایش، ریحانا یکی از هنرمندان برجسته و محبوب در صنعت موسیقی جهان محسوب می‌شود.

نظر ریحانا درباره ایران

نظر ریحانا درباره ایران

زندگی و فعالیت‌ها 

۲۰۰۲ – ۱۹۸۸ (ابتدای زندگی)

روبین ریحانا فنتی، خواننده و ترانه‌سرای مشهور جهان، در شهر سنت مایکل در باربادوس متولد شد. وی از خانواده‌ای پراز مشکلات و نگرانی‌ها به دنیا آمد؛ با پدری اعتیادزده به کوکائین و الکل و مادری که حسابدار بازنشسته بود. اما عشق ریحانا به موسیقی از دوران کودکی شروع شد و او با تلاش و استعداد خود، توانست در دوران دبیرستان گروهی موسیقی تشکیل دهد. این خواننده استعدادمند در آغاز مسیر حرفه‌ای خود با دشواری‌های بسیاری روبرو شد، اما با تلاش و پشتکار به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

عکس ریحانا قبل عمل

عکس ریحانا قبل عمل

۲۰۰۶ تا ۲۰۰۳ (شروع فعالیت)

در دسامبر ۲۰۰۳، ریانا با کمک یکی از دوستانش با ایوان روجرز آشنا شد و او را با خوانندگی‌هایش آشنا کرد. روجرز از استعداد و استعداد ریانا تحت تأثیر قرار گرفت و او را دعوت کرد تا آهنگی را اجرا کند. این اجرا باعث شد که ریانا به همراه مادرش به شهر کانکتیکت در آمریکا بروند و با کمک روجرز آهنگ‌های نمونه ضبط کنند. سپس نمونه‌های آهنگ‌هایشان را به شرکت‌های موسیقی ارسال کردند و پس از شنیدن صدای ریانا، جی زی او را به شرکت خود دعوت کرد. در فوریه ۲۰۰۵، ریانا به نیویورک رفت و سه آهنگ را اجرا کرد و در نهایت با بستن قرارداد با شرکت دف جم، مسیر حرفه‌ای خود را شروع کرد.

ریحانا چند فرزند دارد

ریحانا چند فرزند دارد

ریحانا با همکاری «ممفیس بلیک» به مدت چهار ماه فعالیت داشت و در عین حال در حال ضبط آلبوم نخست خود بود. آلبوم او با نام موسیقی خورشید در ماه اوت ۲۰۰۵ منتشر شد و موفقیت بسیار زیادی برای او به همراه داشت. این آلبوم توانست رتبه دهم در بیلبورد ۲۰۰ را کسب کند و گواهینامه طلایی از انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا دریافت کند. با فروش بیش از دو میلیون کپی در سراسر دنیا، موسیقی خورشید بازخوردهای متفاوتی از نقادان دریافت کرد. این آلبوم به ویژه در کشورهایی چون استرالیا، ایرلند و نیوزلند مورد توجه و علاقه قرار گرفت و تحت عنوان یکی از آهنگ‌های محبوب شناخته شد.

یک ماه پس از انتشار آلبوم اول خود، ریانا شروع به کار بر روی دومین آلبوم خود کرد و با همکاری همان تیم تولید موسیقی اول، این آلبوم را در ماه آوریل سال ۲۰۰۶ منتشر کرد. آلبوم “دختری مثل من” توانست با نقدهای متفاوت از نظر تجاری به موفقیت بزرگی دست پیدا کند، به طوری که در ۱۳ کشور از جمله کانادا، بریتانیا و آمریکا به جایگاه برتری دست یافت. تک‌آهنگ‌های بسیار موفقی همچون “اس‌اواس” و “بی‌وفا” از این آلبوم پرطرفدار در جهان شدند و به جایگاه‌های اول در لیست‌های موسیقی برسیدند. با انتشار این آلبوم، ریانا نیز تور موسیقی‌ای برگزار کرد و به موفقیت‌های بیشتری دست یافت.

بچه ریحانا از کیست

بچه ریحانا از کیست

۲۰۰۹ تا ۲۰۰۷ (دختر خوب بد شد و درجه آر)

در ماه مه ۲۰۰۷، سومین آلبوم موسیقی ریانا با عنوان “دختر خوب بد شد” منتشر شد و با سبکی متفاوت توانست موفقیت‌های بزرگی را کسب کند. این آلبوم به سرعت توانست رتبه دوم برترین آلبوم‌ها در استرالیا و آمریکا را به دست آورد و در سراسر جهان تبدیل به یکی از محبوب‌ترین‌ها شد. نقدها نیز نسبت به این آلبوم بسیار مثبت بوده و این اثر به شدت تحسین منتقدین را به خود جلب کرده است. آهنگ اصلی این آلبوم، “چتر”، به یکی از برترین آهنگ‌های دهه ۲۰۰۰ تبدیل شد و با فروش بالای ۶٫۶ میلیون کپی، به یکی از آهنگ‌های پرفروش ریانا تبدیل شد.

پرطرفدارترین اهنگ ریحانا

پرطرفدارترین اهنگ ریحانا

این موفقیت‌ها با برگزاری تور “دختر خوب بد شد” در سپتامبر ۲۰۰۷ همراه بود که شامل بیش از ۸۰ اجرای مختلف در سراسر جهان بود. در مراسم جوایز گرمی سال ۲۰۰۸، ریانا نامزد دریافت چندین جایزه مختلف شد و آهنگ “چتر” موفق به برنده شدن گردید.در سال ۲۰۰۸، ریانا در تور موسیقی های کانیه وست، لوپه فیاسکو و ان.ئی.آر.دی شرکت کرد و با آنها همکاری کرد. او همچنین سومین آلبوم خودش را با عنوان “دختر خوب بد شد: ضبط دوباره” منتشر کرد که شامل سه آهنگ جدید بسیار موفق به نام‌های “دستربیا”، “تعظیم کن” و “اگه دوباره صورتتو نبینم” بود.

در ماه اوت همان سال، ریانا به همراه ماری جی. بلایژ، ماریا کری و بیانسه آهنگی به نام “فقط بلند شو” را اجرا کردند که به حمایت از کمپین علیه سرطان معروف بود. همچنین در نوامبر ۲۰۰۸، آهنگ “زندگی خودت را بکن” منتشر شد که با همکاری تی. آی بسیار موفق بود و در ۱۳ کشور جهان به یکی از ۱۰ آهنگ برتر تبدیل شد.

فرزندان ریحانا

فرزندان ریحانا

در اوایل سال ۲۰۰۹، ریانا آغاز به کار بر روی آلبوم چهارم خود کرد و همچنین در آهنگ‌هایی از کانیه وست و جی. زی نیز همکاری داشت. آلبوم چهارم ریانا با نام “درجه آر” در نوامبر ۲۰۰۹ منتشر شد و مجله رولینگ استون آن را یکی از بهترین آلبوم‌های سال اعلام کرد. آهنگ اصلی این آلبوم، “رولت روسی“، در حوزه تجاری موفقیت بزرگی کسب کرد و در کشورهای مختلف به جایگاه‌های برتری رسید. همچنین آهنگ‌های دیگری همچون “سخت” و “پسر بی‌تربیت” منتشر شدند و در بهار ۲۰۱۰ نسخه ریمیکس از آلبوم نیز منتشر شد. ریانا برای تبلیغ آلبوم، توری بین‌المللی به نام “آخرین دختر روی کره زمین” برگزار کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها