راهنمای خرید شومیز زنانه: چطور شومیز مناسب فرم بدن خود را پیدا کنیم؟

89E78Af7 Ebb0 4A7E 8154 37E70Fa1C2Dc Jpg

شومیزها را پرطرفدارترین پوشش زنانه می‌دانند که در میان دیگر آیتم‌ها، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و محبوبیت زیادی دارند. به عبارتی این آیتم برای خانم‌ها حکم نجات‌دهنده را دارد تا در هر موقعیت و مکانی، صرفا با استفاده از آن مثل همیشه درخشان و شیک‌پوش باشند. البته تصور نکنید که انتخاب شومیز راحت و آسان است. اگر این‌گونه بود، مدل‌های متنوعی از آن در بازار وجود نداشت و همه چیز در یک الی دو مدل خلاصه می‌شد. حالا اگر برای انتخاب شومیز دودل هستید یا نیاز به راهنمایی دارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا رهنمای جامعی را در این باره به شما ارائه دهیم.

راهنمای جامع برای خرید شومیز

خرید شومیز را جدی بگیرید. این پوشش با حضور پررنگ خود در کمد لباس شما در لحظاتی که هیچ تصور و ایده‌ای برای استایل خود ندارید، می‌تواند مانند معجزه‌گر به کمکتان بیاید و اجازه ندهد که استایل شما به‌هم بریزد یا خوش‌پوشی و شیک‌پوشی شما در میان اطرافیانتان زیر سوال برود. در حال حاضر با پیشرفت صنعت مد و پوشاک، شما با انواع و اقسام شومیزهای بلند و کوتاه در هر سایز و اندازه‌ و با هر شکل و برشی روبه‌رو هستید؛ اما اینکه بتوانید شومیزی را متناسب با سایز، استایل و اندام خود انتخاب کنید، چالشی اساسی محسوب می‌شود. بر همین اساس شما باید از ابتدا حتی متریال و پارچه‌ای را هم که برای تهیه شومیز خود در نظر می‌گیرید، با دقت انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که برای خرید انواع شومیز به لینک https://bornosmode.com/shop/women-shomiz/ مراجعه کنید.

در ادامه، هر آنچه را که لازم است درباره انتخاب و خرید شومیز بدانید، به شما خواهیم گفت.

673487A3 7Def 4218 B83C A5Ed56673225 Jpg

شناسایی فرم اندام برای خرید شومیز

حالا که قرار است متناسب با اندام و هیکل خود، شومیز مورد نظرتان را انتخاب کنید، در گام اول باید به شناسایی دقیقی از فرم اندام خود برسید. واقعیت این است که شاید شومیزی در بدن دوست، همکار یا خواهر شما بسیار زیبا باشد، اما وقتی شما آن را می‌پوشید، به هیچ وجه همان‌قدر زیبا و جذاب به نظر نرسد. علت اصلی این موضوع، فرم بدن شماست. شما باید با دقت تمام برآمدگی‌ها و انحناهای بدن خود را شناسایی کنید. برای شناخت فرم اندام خود هم لازم نیست که برای مدتی طولانی در مقابل آینه بایستید یا اندازه‌گیری‌های مختلفی انجام دهید.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، دور کمر، دور باسن و دور سینه شما نشان خواهند داد که فرم بدن شما چیست. در کل هفت مدل فرم اندام در بانوان وجود دارد که شامل:

  • اندام گلابی
  • اندام سیب
  • اندام مستطیل
  • اندام ساعت شنی
  • اندام گلدانی
  • اندام مثلث وارونه
  • و اندام الماس

هستند که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند و بر همین اساس شما باید شومیز متناسب با آن‌ها را برای خود انتخاب کنید.

A215D59F Dc0A 44C6 A432 7Aaadb1Adbb1 Jpg

۱. شومیز برای اندام الماس

برای افرادی با اندام الماس که در بخش پایینی، سایز بزرگ‌تری نسبت به نواحی بالاتنه دارند، باید شومیز را به‌گونه‌ای انتخاب کرد که به هیچ وجه پهنی باسن و ران‌ها مشخص نباشد. شومیزهایی که دقیقا خط کمر آن‌ها در زیر سینه قرار می‌گیرد، از بهترین فرم‌های شومیز برای این نوع اندام هستند.

۲. شومیز برای اندام گلدانی

بانوانی که اندامی به شکل گلدان دارند، دور سینه، کمر و شکم آن‌ها بزرگ است؛ ولی پاهایی باریک و بلند دارند و باسن آن‌ها هم تقریبا باریک است. به همین دلیل بهترین شومیز برای این افراد مدلی است که از قسمت کمر برش خورده باشد.

۳. شومیز برای اندام مثلث وارونه

مثلث وارونه یعنی شما دور سینه پهن و دور باسن تقریبا باریکی دارید که حتی از دور کمر شما هم باریک‌تر است. به همین دلیل باید حتما از شومیزهایی استفاده کنید که تزیینات کمتری دارند و قسمت بالاتنه شما را شلوغ نمی‌کنند.

۴. شومیز مناسب برای اندام ساعت شنی

افرادی با اندام ساعت شنی، سینه‌هایی درشت، کمری باریک و باسن‌های تقریبا گردی دارند. بر همین اساس بهترین شومیز برای آن‌ها شومیزهایی با یقه کارتیر است. ضمن اینکه نباید لباس‌های این افراد اورسایز باشد تا باریکی کمر و فیت بودن اندام آن‌ها به خوبی نشان داده شود.

۵. شومیز مناسب برای اندام مستطیلی

اندام مستطیلی یعنی سایز کمر، دور باسن و دور سینه یک‌اندازه و مساوی است و اندام این افراد انحنای خاصی ندارد. بر همین اساس بهتر است که چنین افرادی شومیز خود را با شلوار جین یا کتان ست کنند. ضمن اینکه حتما شومیزهایی بپوشند که در قسمت کمر برش دارد. در این‌صورت می‌توان بر روی شومیز از کمربندهای پهن و تیره هم استفاده کرد. خرید مدل شلوار زنانه مناسب هنگام ست کردن شومیز بسیار مهم است.

۶. شومیز مناسب برای اندام سیب

اگر اندام شما به شکل سیب است و دور سینه و کمر بزرگ و دور باسن کم و کوچکی دارید، انتخاب شومیزهای کوتاه برای شما مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. همچنین شومیزهای یقه یو، یقه پاپیونی و یقه وی یا یقه ۷ هم برای شما انتخاب‌های مناسبی هستند.

۷. شومیز مناسب برای اندام گلابی

افرادی که اندام گلابی‌شکلی دارند و دور باسن و دور کمر آن‌ها نسبت به دور سینه بزرگ‌تر است، شومیزهایی با آستین‌های پفی که بالاتنه آن‌ها را حجیم‌تر نشان می‌دهد، بهترین گزینه محسوب می‌شوند. ضمن اینکه افراد با اندام گلابی به هیچ وجه نباید از شومیزهای کوتاه استفاده کنند. شومیزهایی هم که قد بلندی دارند، می‌توانند باسن شما را کاملا کوچک‌تر نشان دهند. با داشتن اندام گلابی، شومیزهایی را برای خرید در نظر بگیرید که در بالاتنه شما، رنگ‌های شاد و متضاد را ایجاد می‌کنند.

بهترین شومیز برای اندام شما!

حالا که اندام خود را شناسایی کردید و با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن، بهترین شومیز را برای خود در نظر گرفتید، باید بدانید که حتی رنگ شومیز و جنس پارچه آن هم می‌تواند در کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نشان دادن اندام شما تاثیرگذار باشد. برای مثال اگر بالاتنه چاقی دارید، از رنگ‌های تیره و اگر بالاتنه کوچک و ظریفی دارید، از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید تا شومیز شما واقعا برازنده‌ اندامتان باشد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها